Jak wykorzystać Instagrama w promocji biznesu?


Instagram dla biznesu. Promowanie marki na Instagramie to coraz częstsza praktyka, stosowana przez producentów różnych branż. Ze względu nie tylko na łatwość obsługi firmowego konta, możliwości tworzenia kreatywnego contentu i swego rodzaju inspirowania się konkurencją, ale przede wszystkim dzięki skuteczności dotarcia do wielu Obserwatorów w krótkim czasie. Instagram cieszy się ogromną popularnością wśród młodzieży i tak zwanych „młodych dorosłych”. Choć, jak pokazuje doświadczenie, coraz mocniej otwierają się na niego również osoby 40+. Dlaczego to właśnie Instagram może stać się ciekawym narzędziem do promocji Twojego biznesu i jak z niego czerpać, aby trafić do jak największej ilości potencjalnych Klientów?

Przychodzimy z pomocą!

Co to jest Instagram?

Instagram dla biznesu to nowoczesna aplikacja umożliwiająca Użytkownikom edycję zdjęć i filmów poprzez nakładanie na nie różnego rodzaju filtrów oraz efektów. Dodając zdjęcia na Instagram – Użytkownik może udostępniać je również na innych kanałach social mediów. Na przykład na swoim Facebooku. Instagram to również nazwa fotograficznego serwisu społecznościowego hostingu zdjęć. Co to oznacza w praktyce? Prowadząc konto osobiste na Instagramie – śmiało możesz potraktować je jako swego rodzaju fotograficzny pamiętnik.

Jednak dodawanie pojedynczych zdjęć i edytowanie ich poprzez szereg interesujących efektów to nie wszystko. Na Instagramie z łatwością zrobisz też tak zwane „albumy”. Czyli dodasz więcej zdjęć w ramach jednego „folderu” (na przykład cykl pięciu fotografii z wakacji). Stworzysz interesujący „boomerang”, stories – w których możesz powiedzieć kilka słów od siebie. Rolkę (nazywaną również „reelsem”), nagrasz video, a nawet podstawisz pod nie wybraną przez siebie muzykę. Instagram jest więc doskonałą propozycją dla osób chcących pokazać nie tylko najważniejsze momenty ze swojego życia. Również dla wszystkich tych, którzy cenią sobie kreatywne, unikatowe rozwiązania – pozwalające na uruchomienie swojej weny i wyobraźni!

Czy więc Instagram aby na pewno sprawdzi się w roli narzędzia do promowania marki? Jak się okazuje – jak najbardziej!

Mowa tu nie tylko o firmach, zajmujących się tak zwaną „pracą kreatywną”. A więc pracowniach projektowania odzieży, salonach beauty i fryzjerskich czy miejscach, zajmujących się aranżacją wnętrz. Instagram jest otwarty na każdą branżę – niezależnie od tego czy zajmujesz się sprzedażą, produkcją czy usługami!

Dlaczego warto być na Instagramie?

Zalet posiadania konta na Instagramie jest dość sporo. Pierwsza z nich oczywiście związana jest z budowaniem contentu – a więc umieszczaniem treści związanych z tematyką przedsiębiorstwa. Jednak same fotografie, rolki, relacje i filmy to nie wszystko – liczy się pomysł, przyciąganie uwagi Obserwatora, zachęcenie Go do aktywności. Nie bez znaczenia są tu hasztagi, a więc hasła poprzedzone symbolem „#”. Przy pomocy których zainteresowany daną tematyką Użytkownik trafia na pokrewne jej konta. Instagram to również możliwość pokazania swojej marki z nieco innej niż oficjalna strony. Na przykład poprzez dodawanie treści „od kuchni”, pozwalających potencjalnym Klientom na na spojrzenie na markę przez pryzmat większej przystępności, autentyczności.

Umiejętne korzystanie z wielu opcji jakie daje Instagram może przyczynić się do trafienia do grupy docelowej. Znaczy do osób, które realnie chcą wydać pieniądze na produkowany czy sprzedawany przez nas produkt. Skorzystać z wykonywanej przez naszą firmę usługi. Co więcej, na IG zorganizujesz również konkurs dla swoich Obserwatorów! Dzisiaj obecność marki na Instagramie nie jest już czymś zaskakującym. Większość świadomych przedsiębiorców korzysta z niego regularnie, rozwijając firmę poprzez (między innymi) nawiązywanie współpracy z influencerami.

Pokazanie produktu przez znanego youtubera czy celebrytę w formie instagramowego „reelsa” lub na tak zwanej „relacji” może przełożyć się na zwiększenie sprzedaży – poprzez reklamowanie marki znaną, lubianą twarzą.

Czym są reklamy na Instagramie?

Reklamy na Instagramie to – inaczej rzecz ujmując – promowane treści danego konta firmowego. W praktyce tworzenie reklam wygląda następująco. Najpierw przedsiębiorca kreuje swój content. Określa o czym ma być Instagram marki i do kogo przede wszystkim chce trafiać. Posty, które finalnie mają stanowić formę reklamy – od początku do końca powinny być tworzone właśnie z takim zamysłem. W formie reklamy na Instagramie doskonale sprawdzi się nie tylko interesujące zdjęcie czy grafika. Również bardziej dynamiczna forma – na przykład video czy rolka.

Reklamy na Instagramie coraz to poważniej kuszą osoby zastanawiające się nad ich wykupieniem. Ze względu na szeroki zasięg, który generują, niewielki koszt, pojawianie się treści reklamowych wszędzie tam gdzie Odbiorca poszukuje treści (bez obaw o tak zwany „efekt ślepoty banerowej”. Dzięki korzystaniu z wielu formatów reklamowych) czy budowanie rozpoznawalności marki. Jak widać – reklama w Internecie, a w tym wypadku w social mediach, niejedno ma imię!

Przyjrzyjmy się jednak nieco bliżej kosztom takiej reklamy. I tu pojawia się kolejna ogromna zaleta. Ponieważ to przedsiębiorca, osoba wyznaczona przez niego do prowadzenia kampanii w Internecie (często firmy zatrudniają tak zwanych „specjalistów ds. social media) czy agencja, której powierza prowadzenia konta firmowego na Instagramie, Facebooku i innych kanałach, decyduje o tym, jaką dokładnie kwotę przeznaczy na swoją reklamę. Co ciekawe, wcale nie muszą być to wielkie inwestycje. Na start zaleca się wręcz generowanie niewielkich kosztów (tak, aby móc przetestować różnego typu działania reklamowe i zobaczyć które z nich przynoszą najlepsze efekty).

Instagram dla biznesu – jak włączyć funkcje reklamowe na Instagramie?

Aby włączyć reklamę na Instagramie przede wszystkim należy przejść do Menadżera Reklam – to właśnie to miejsce pozwala na utworzenie reklamowanej treści. Użytkownik chcący utworzyć reklamę powinien kliknąć „utwórz”. Kolejnym krokiem jest wybranie celu reklamy – a konkretnie ich umiejscowienia. Przechodząc dalej poprzez kliknięcie w przycisk „kontynuuj” – użytkownik zostanie przeniesiony do uzupełnienia szczegółów reklam. Jak widać, włączenie funkcji reklamowych na Instagramie nie jest trudne – dlaczego więc coraz to więcej firm decyduje się na oddelegowanie prowadzenia firmowego konta na IG agencji? Przede wszystkim ze względu na czas, który należy poświęcić na to, aby rzeczywiście konto firmowe na „Insta” było nie tylko spójne i przemyślane, ale również generowało satysfakcjonujące nas zasięgi.

Jaki wybrać cel reklamy, by pozyskać obserwujących?

Ustawiając reklamę na Instagramie mamy do wyboru kilka rodzajów celu – a więc rezultatu, który chcemy uzyskać poprzez promowanie posta. Jednym z nich jest zasięg – pozwalający na dotarcie do jak największej liczby obserwujących. Cel „zasięg” sprawdzi się tym markom, które potrzebują „pokazać się światu” – są stosunkowo mało znane, kojarzone tylko przez nielicznych.

Opcja „zasięg” nie wymaga od Użytkownika żadnej działalności – prócz zawieszenia wzroku na wyświetlanej reklamie. Chociaż „zasięg” może wydawać się całkiem przyjemnym celem – szczególnie na początku prowadzenia firmowego konta na Instagramie – kolejne mogą sprawdzić się znacznie lepiej! Mowa oczywiście o „aktywności dotyczącej posta” – czyli zdobycia słynnego instagramowego serduszka (odpowiednik „like” na Facebooku). Im więcej serduszek pod Twoją reklamą – tym lepiej, jednak wybierając właśnie ten cel możesz trafić na osoby, które – wysyłając całe mnóstwo serduszek – zupełnie nie zwracają uwagi na to o czym jest reklama.

Krótko rzecz ujmując, istnieje spore ryzyko wyrzucenia pieniędzy w błoto – i tu znów warto wrócić do wspomnianego wcześniej testowania wielu opcji. Kto wie, być może to właśnie „aktywność dotycząca posta” okaże się być celem numer 1 dla Twojego konta! Inny cel – „wyświetlenie filmu”. Sprawdzi się osobom, które chcą zamieścić jako reklamę maksymalnie 2-minutowy film (najlepiej wizerunkowy, nienachalny – taki, który nie mówi bezpośrednio o sprzedaży usługi czy produktu). Z kolei cel „ruch” pozwoli trafić do osób, które często korzystają z linków, by móc przejść na inną stronę – na przykład lepiej poznać produkt.

Ciekawym celem reklamy na Instagramie wydaje się być również „wiadomość”. Umożliwiająca kontakt z konsultantem marki, sprawdzająca się przede wszystkim w branżach wymagających tego typu kontaktu (na przykład w home decor czy fashion).

Jak reklamować firmę na Instagramie – Instagram dla biznesu

Aby reklama na Instagramie rzeczywiście się udała – powinniśmy pamiętać o kilku istotnych krokach. Przede wszystkim – o samym w sobie budowaniu atrakcyjnego, przyciągającego uwagę contentu. Pamiętajmy, że na Instagramie aktualnie prężnie działa całe mnóstwo firm i marek – które, być może jak my, śledzą trendy i doskonale wiedzą „co w trawie piszczy”. Delikatna inspiracja jeszcze nikomu nie zaszkodziła – miejmy jednak na uwadze, że aby się wyróżnić, powinniśmy zaskoczyć Odbiorców nietuzinkowością i pomysłowością.

Kiedy mamy już przygotowaną reklamę – zadbajmy o środki na jej promowanie. Owszem – możemy testować, jednak kiedy wybierzemy już najlepszy na dany moment cel, skupmy się w pełni na nim. No i ostatnia kwestia – cel. Jeśli nie jesteś w stanie samodzielnie go ustalić – z powodzeniem pomoże Ci w tym doświadczona agencja marketingowa. Bazując na określonej strategii prowadzenia konta na Instagramie – możesz liczyć na zadowalające Cię efekty!


Czy włączanie funkcji reklam Instagram dla biznesu na Instagramie ma sens? Jak najbardziej! Jeśli zrobisz to z głową – prawdopodobnie przekonasz się jak mocno może zmienić Twoje działanie w Internecie firmowe konto na IG! Wykorzystaj Instagram, promując swoje działania w Internecie. Skorzystaj z pomocy doświadczonych profesjonalistów i ciesz się skutecznym dotarciem do potencjalnych Klientów poprzez zainteresowanie nowych Followersów!

Jeżeli jesteś zainteresowany promocja swojego biznesu na Instagramie napisz teraz do mnie bezpośrednio https://abcseo.pl/darmowa-konsultacja

Podpowiem Ci albo zaczniemy współpracę żebyś zaczął więcej sprzedawać swoich produktów albo zdobywał więcej klientów dla swoich usług


Dodaj komentarz

Strona korzysta z plików cookies Zobacz

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close