Kampanie Google Ads – Adwords – Wszystko co powinieneś wiedzieć o Google ADS!
Chociaż większość z nas słyszała o Google ADS Adwords dawniej – nazywanych po prostu 'ADS-ami”. Nie wszyscy wiemy jak ważną rolę mogą odegrać reklamy w wyszukiwarce. Jak bardzo wzmocnić nasz biznes, a przede wszystkim – jak realnie przełożyć się na sprzedaż, a więc zysk. Google ADS to szerokie spektrum możliwości dla użytkownika. Pozwalające nie tylko na dobór formatów i typów reklam według własnych potrzeb i preferencji, ale również na ustawienie ich pod kątem wielkości firm. Posiadanego na ten cel budżetu czy generalnie samego w sobie celu reklam. Jak samodzielnie skomponować udaną, przynoszącą zyski reklamę ADS? Zapoznaj się z tym krótkim poradnikiem – działaj skutecznie w Google, obserwując wzrost zainteresowania swoim produktem lub usługą!
Czym jest kampania Google ADS?
Kampania stworzona przy pomocy Google ADS to nic innego jak forma marketingu w wyszukiwarkach. Dlaczego tak wiele świadomych przedsiębiorców korzysta z niej tak chętnie?
Ze względu na to, że reklama odbywa się w Internecie – a więc w medium, z którego korzystamy w zasadzie cały czas. To właśnie w sieci dzieją się dziś najważniejsze, związane z reklamą, rzeczy. Pozwalające przedsiębiorcom i marketingowcom dotrzeć nie tylko do swojej grupy docelowej. Również pokazać produkt czy usługę w taki sposób, jaki dokładnie chcą.
Google ADS stanowi dziś więc swego rodzaju podstawę, bazę, fundament reklamy. Wciąż możemy postawić na marketing radiowy, telewizyjny czy też reklamę w prasie. Jednak w tym momencie warto zastanowić się nad tym jak wielu z nas rzeczywiście z uwagą ogląda poszczególne kanały. Jak często kupujemy gazetę czy słuchamy audycji radiowej. Korzystanie z wyszukiwarki Google przychodzi nam z kolei zupełnie naturalnie.
Zdarza się, że spędzamy na tablecie, przy telefonie czy laptopie wiele godzi. Nie mając nawet świadomości jak wiele czasu przeznaczamy na poszukiwanie danej rzeczy w Internecie. To co unikatowe w Google ADS czyli „AdWords” to fakt, że reklamy wyświetlają się bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Jeśli poszukamy w Google szamponu ze srebrem koloidalnym danej marki, niewykluczone, że trafimy na poszukiwany przez siebie produkt (właśnie poprzez skuteczną reklamę!). Jednak innego producenta (może nawet w znacznie lepszej cenie!). Tego typu „komponowanie” reklam sprawia, że rzeczywiście trafiamy do tych osób, które poszukują danej rzeczy bądź oferty. Uzyskując tym samym wysokie prawdopodobieństwo pozytywnej decyzji zakupowej potencjalnego Klienta.
Zalety kampanii
Niewątpliwą zaletą reklam w Google ADS jest możliwość dotarcia do osób realnie zainteresowanych naszym produktem czy usługą. Jednak zalety marketingu w wyszukiwarkach Google nie kończą się na tej jednej kwestii. Ciekawym rozwiązaniem w przypadku AdWords jest pełna kontrola nad tworzoną przez nas (lub specjalistów, których zatrudniamy) reklamą. Możemy wybrać zarówno budżet, a koszt poniesiemy dopiero wtedy, kiedy Odbiorca rzeczywiście kliknie w naszą reklamę. Innymi słowy – nie wyrzucamy pieniędzy w błoto!
Każdy grosz i każda złotówka przeznaczona na kampanię zostaną pobrane z naszego konta dopiero wtedy, kiedy uzyskamy realny, pozytywny skutek jej obecności w wyszukiwarce. Co więcej, jeśli reklama została umiejętnie „skomponowana” – możesz mieć pewność, że bardzo szybko pojawi się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania!
Co to oznacza dla Ciebie jako przedsiębiorcy?
Wystarczy zastanowić się chwilę nad tym jak często korzystamy z wyszukiwarki. Jak rzadko przeglądamy propozycje z drugiej, trzeciej czy siódmej strony. Wszyscy doskonale wiemy, że nasze poszukiwania w sieci kończą się i zaczynają zarazem właśnie na pierwszej stronie. Co oznacza, że nasza kampania nie przejdzie niezauważona! Kampania w Google ADS stanowi więc takie rozwiązanie, nad którym mamy pełną kontrolę. My określamy środki, jakie na nią przeznaczymy (dodatkowo dowiadujemy się o każdym kliknięciu w link!).
Sprawdzi się przede wszystkim tym z nas, którzy chcą szybko i skutecznie dotrzeć do osób realnie zainteresowanych zakupem produktu lub skorzystaniem z usługi. Przy tym cenią sobie praktyczne, szybkie i zdecydowane działania. Jeśli budżet naszej firmy nie pozwala na testowanie wielu różnych form reklam – wybierając jedną „w ciemno”, warto postawić właśnie na Google ADS. Jedyne, o co należy wówczas zadbać to o to, aby reklama została ustawiona poprawnie. Jeśli my sami nie jesteśmy w stanie tego zrobić, zainwestujmy w specjalistę od Google ADS, który „skomponuje” reklamę w ten sposób, aby w pełni odpowiadała ona naszym – i naszych potencjalnych Klientów – potrzebom.
Jaki format kampanii Google ADS wybrać?
Pierwsza, jedna z ważniejszych decyzji, jakie będziemy musieli podjąć decydując się na samodzielne ustawienie reklamy – to oczywiście jej format. Do wyboru mamy reklamy tekstowe, elastyczne, produktowe, aplikacji, tak zwane „dynamiczne w wyszukiwarce”, displayowe, video, produktowe z funkcją prezentacji oraz „tylko połączenia”. Jak widać – wybór jest całkiem spory!
Na który format reklamy Google ADS warto więc postawić, aby rzeczywiście nasza kampania odniosła sukces w sieci?
Przede wszystkim nie należy decydować się na pierwszy lepszy format – który wydaje się nam bezpieczną, sprawdzoną opcją. Nawet jeśli Twojemu znajomemu przedsiębiorcy sprawdził się dany format (na przykład tekst) – nie oznacza to, że Tobie i Twojej firmie również przyniesie on korzyści. O ile możemy się domyślać do oznacza reklama tekstowa czy video – nie wszyscy musimy znać pozostałe pojęcia.
Przejdźmy więc przez nie po kolei. Reklama elastyczna jest w formie tekstowej lub graficznej, a jej nazwa wzięła się z automatycznego dostosowania swojego wyglądu, rozmiaru i formatu do miejsca, w którym zostaje umieszczona. Co ciekawe, jej cel to stworzenie przekazu reklamowego dostosowanego do oczekiwań Odbiorcy. Ty podajesz kilka propozycji jej nagłówków oraz treść reklamy, z kolei system samodzielnie łączy je ze sobą tak, aby w pełni zadowolić Twojego potencjalnego Klienta. Już teraz możemy się domyślać, że to rozwiązanie sprawdzi się osobom, które liczą na podpowiedzi i sugestie ze strony Google – a które być może nie do końca wiedzą jak samodzielnie zaprojektować reklamę od A do Z.
Nie ma w tym nic dziwnego!
Nie wszyscy musimy znać się na każdej możliwej rzeczy. Przejdźmy zatem do kolejnej formy reklamy – produktowej. Format produktowy to nic innego jak wyświetlanie reklamy w sekcji „Zakupy” w Google. Więc tam, gdzie najchętniej „buszujemy” w poszukiwaniu konkretnej rzeczy, jaką chcemy kupić. Reklama ma charakter tekstowy oraz graficzny – podając Odbiorcy między innymi informację o specyfice produktu czy jego cenie.
Najczęściej reklama tego typu wyświetla się nad innymi – tworząc naturalną przewagę w sieci. Czym z kolei jest reklama displeyowa?
To nic innego jak reklamy zawierające obraz, film lub animację – a więc mające charakter interaktywny. Reklama displeyowa może wyświetlać się zarówno na poczcie Gmail, platformie Youtube czy w samej sieci reklamowej Google. Celem reklamy displeyowej jest zbudowanie w Użytkowniku Sieci poczucia. Choć jeszcze chwilę temu nie znał Twojej marki – teraz ma potrzebę jej poznania i wypróbowania produktu (sprawdzi się więc w momencie, kiedy intensywnie budujesz swój biznes).
Innym formatem reklamy jest reklama aplikacji – jeśli takową posiadasz.
Jak zareklamować swoją aplikację?
Możesz zrobić to na kilka sposobów. Wybierając promowanie w sieci wyszukiwania, w sieci reklamowej Google, na platformie Youtu. Albo (jedna z ciekawszych propozycji według wielu marketingowców!) poprzez sklep Google Play.
Jak widać, twórcy aplikacji mają naprawdę duże pole do rozwoju swojej reklamy. Im świadomiej „uderzą” w swojego potencjalnego Klienta, tym większe prawdopodobieństwo, że zatrzyma się On nad ich produktem.
Dwa najdziwniej brzmiące dla wielu z nas formaty reklamy. Reklamy dynamiczne w wyszukiwarce oraz reklamy generujące połączenia – nie są wcale tak „egzotyczne” jak mogłyby się wydawać. Reklama dynamiczna w wyszukiwarce sprawdzi się w witrynach o rozbudowanej i w miarę możliwości stałej ofercie produktów lub usług. Doskonale uzupełniając reklamę bazującą na słowach kluczowych.
Z kolei reklama generująca połączenia – jak sama nazwa wskazuje – zachęca Internautów do kontaktu telefonicznego z Twoją firmą. przykładowo w celu uzyskania większej ilości informacji. Co więcej, reklama generująca połączenia, wyświetla się wyłącznie na urządzeniach mobilnych. A po kliknięciu w nią, następuje automatyczna możliwość połączenia się z firmą.
Jaki rodzaj kampanii Google wybrać?
Sam w sobie format reklamy – choć rzeczywiście jest bardzo istotny podczas projekowania kampanii – nie jest jedynym krokiem, jaki musimy podjąć, aby już za moment móc cieszyć się udaną, skuteczną reklamą. Przed nami jeszcze wybór rodzaju kampanii Google ADS – na który z nich postawić, by rzeczywiście odnieść marketingowy sukces w sieci?
Jednym z rodzajów kampanii jest reklama w sieci wyszukiwania. Czyli ta, która daje możliwość wyświetlania reklamy w wynikach wyszukiwania przeglądarki oraz w sieciach partnerskich. Reklama w sieci wyszukiwania bazuje na słowach kluczowych (aby je sprawdzić możesz skorzystać z narzędzi w Internecie takich jak Answear The Public lub poprosić o znalezienie odpowiednich fraz specjalistę od ADS!). Pojawia się ona między innymi poniżej lub powyżej bezpłatnych wyników, w Google Grafika, na karcie „Zakupy”, w mapach Google oraz z boku, po prawej stronie wyników bezpłatnych. Format, którego możesz użyć wybierając ten rodzaj reklamy w Google ADS to reklama produktowa, tekstowa, dynamiczna lub „tylko połączenia”.
Co ucieszy osoby, chcące zadbać o firmowy budżet – koszty pojedynczego kliknięcia w taką reklamę zaczynają się już od kilku groszy!
Innym rodzajem reklamy w Google ADS jest reklama w sieci reklamowej Google – wyświetlająca się na stronach partnerskich Google. Sprawdz się ona przede wszystkim tym osobom, które zaczynają swoją przygodę z biznesem. Chcą, by jak najwięcej Odbiorców, mogło poznać ich markę. Reklama w sieci reklamowej Google może przybierać format tekstowy lub displayowy. W tym wypadku warto wybrać drugi z nich, ze względu na znacznie większą atrakcyjność wizualną niż w ma to miejsce w przypadku tekstu.
Co ciekawe, jeśli Twój potencjalny Klient odwiedził Twoją witrynę, jednak nie zrealizował konwersji (nie dokonał zakupu, nie skomentował produktu, nie zapisał się do newslettera) – również sprawdzi Ci się ten rodzaj reklamy. Reklama displayowa, na jaką możemy postawić, to ta o elastycznej formuły. Przesłana bezpośrednio do Google ADS, inteligentna oraz bazująca na remarketingu dynamicznym oraz tradycyjnym.
Być może niewielka część z nas słyszała o kampaniach inteligentnych w sieci reklamowej
Google Ads Adwords – to taka forma reklamy, w której większość działań nie wymaga udziału reklamodawcy (czyli nas). Ze względu na wysokie zautomatyzowanie procesów. Cel kampanii inteligentnych to wzrost konwersji. Więc spowodowanie, aby Odbiorca naszej witryny „zostawił po sobie ślad” (na przykład rozpoczął swoj koszyk zakupowy).
W tego typu kampaniach automatycznie ustawiane są kwestie takie jak kierowanie reklam, ich treść czy koszt. Ten rodzaj kampanii poleca się przede wszystkim tym przedsiębiorom, którzy nie mają chęci, czasu czy możliwości kontrolowania oraz samodzielnego ustawiania różnego typu istotnych dla reklamy kwestii. Oraz tym, którzy prowadzą kampanię w sieci z wyszukiwaniem z ręcznym kierowaniem i chcą dotrzeć do nowych Klientów. Google ADS ma to do siebie, że rzeczywiście – oferując pełne spektrum różnych możliwości. Jest w stanie zaspokoić potrzeby nawet najbardziej wymagającego przedsiębiorcy czy marketingowca.
Kolejny rodzaj reklamy w tak zwanych „ADS-ach” – remarketing (może być standardowy, dynamiczny, video lub w sieci wyszukiwania). Czyli ten rodzaj reklamy Google ADS, który pozwala dotrzeć do Użytkowników. Którzy mieli już styczność z Twoją witryną, a z pewnych względów nie dokonali zakupu czy rezerwacji usługi. Wyświetlając im reklamę podczas przeglądania wyników wyszukiwania – przypominasz im nieco o sobie i swojej ofercie. Zachęcając tym samym do powrotu na stronę oraz… zrobienia zakupów!
Z kolei równie popularna co remarketing – reklama Youtube Ads – jak możemy się domyślać po samej nazwie, umożliwia wyświetlanie naszej reklamy na popularnej platformie Youtube.
Format reklamy, jaki umożliwia nam Youtube, to wyłącznie grafika lub video. Z oczywistych względów (ciężko jest wyobrazić sobie reklamę tekstową w serwisie, który słynie z video, prawda?).
Reklama video na Youtubie może wyglądać i działać na kilka sposobów. Do wyboru mamy reklamy takie jak reklamy InStream możliwe do pominięcia po 5 sekundach, reklamy InStream, których nie można pominąć, bumpery reklamowe (video do 6 sekund), Outstream (widoczne wyłącznie dla użytkowników smartfonów i tabletów). Reklamy w banerze masthead (automatycznie uruchamiająca się reklama, wyświetlana w górnym banerze na stronie głównej YouTube) oraz reklamy Video Discovery (reklama w formacie miniaturki filmu).
Niezależnie od tego na jaką formę reklamy video na Youtubie się zdecydujemy – możemy być pewni, że to właśnie kampania poprzez filmiki zbiera dziś najwięcej pozytywnych opinii. Zachęcając Użytkowników swoją dynamiką, szybkością, atrakcyjnością wizualną treści i efektami, jakie stosuje się w nowoczesnych klipach reklamowych.
Wśród rodzajów reklamy Google Ads Adwords znajdziemy również reklamy promujące aplikację. Oraz kampanie lokalne Google ADS, przy których warto zatrzymać się na dłużej. To właśnie ten rodzaj reklamy pozwala przedsiębiorcy na zaprezentowanie swojego sklepu czy usług stacjonarnych. Umożliwiając tym samym do osób z tak zwanej „okolicy”.
W reklamie tego typu podajemy adres siedziby firmy, sklepu, salonu handlowego. Tak, aby odwiedzający stronę Użytkownik, doskonale wiedział w które miejsce się udać, aby zrealizować swój zakup. Oczywistym celem tej kampanii jest spowodowanie większej ilości wizyt stacjonarnych Klientów. Którzy, przychodząc do sklepu czy salonu sprzedażowego, rozpoczynają rozmowę z konsultantem / sprzedawcą, by w ten sposób poinformować markę o swoich kolejnych potrzebach.
Kampania Google Ads Adwords o czym pamiętać?
Poznanie wielu możliwości reklam w Google ADS to jedno. Drugie, znacznie bardziej istotne, to dobór określonego formatu i rodzaju nie tylko do swojego biznesu, ale również do oczekiwań swoich Klientów. Oczywiście – wielkie, posiadające na ten cel środki finansowe przedsiębiorstwa, mogą wykonać tak zwane „badania rynku”. Jednak przeciętny właściciel firmy, zmagający się na co dzień z całym mnóstwem problemów i wyzwań, chce zainwestować pieniądze w rozwiązanie, które da mu realne korzyści, zwiekszając tym samy sprzedaż towaru czy usługi.
Dobra wiadomość jest taka, że już samo zdecydowanie się na inwestycję w reklamę Google Ads Adwords stanowi ważny, wartościowy krok w rozwoju firmy. Mowa tutaj oczywiście nie o samym dziale czy działaniach związanych stricte z marketingiem. Ale o rozwoju sprzedaży (bo przecież taki jest cel promowania marki w sieci!). Jeśli zdecydowaliśmy już o tym, że rzeczywiście chcemy spróbować z „ADS-ami”. Zastanówmy się czy jesteśmy w stanie samodzielnie „skomponować” naszą reklamę. Pytanie to jest o tyle ważne, o ile mamy świadomość, że to właśnie właściwe zaprojektowanie kampanii stanowi krok do sukcesu. Nawet największy budżet, rozłożony w długim czasie, nie przyniesie nam oczekiwanego rezultatu, jeżeli nasza reklama nie będzie najzwyczajniej w świecie poprawnie ustawiona. Osoby, chcące zaoszczędzić środki finansowe, zapewne zdecydują się na jej samodzielne stworzenie. Tu jednak warto zaznaczyć, że czasem warto jest zainwestować w dobrego, doświadczonego specjalistę od Google ADS niż „bawić się” w reklamy samodzielnie.
Dlaczego?
Ponieważ nie chcemy wyrzucić pieniędzy w błoto, stracić poświęconego na projekt reklamy czasu, ani pozbyć się tak bardzo potrzebnej nam w świecie biznesu energii. Sama znajomość formatów i rodzajów reklamy nie czyni z nas jeszcze „speca od ADS”. Takich znajdziemy poprzez agencje marketingowe i interaktywne. Co więcej. Jeśli aktualnie korzystamy z oferty zaprzyjaźnionej agencji – zapytajmy czy być może nie świadczy ona również usług w obrędie kampanii Google Ads Adwords. Może się okazać, że agencja, z którą współpracujemy bądź współpracowaliśmy przy innych ofertach – chętnie wesprze nas w działaniach związanych z reklamą w wyszukiwarkach. Bazowanie na wiedzy, kompetencjach i doświadczeniu osób, tworzących i ustawiających na co dzień reklamy w Google ADS, nie tylko da nam poczucie bezpieczeństwa, ale również ułatwi monitorowanie efektów kampanii. Które wówczas będzie leżeć po stronie agencji czy zatrudnionego przez nas specjalisty.
Kluczowe w prawidłowym ustawieniu reklamy Google Ads Adwords jest określenie grupy docelowej. Więc osób, do których kampania ma trafiać. Mogą być to nastolatkowie, dorośli, osoby posiadające dzieci, zwierzaki domowe, wyszukujący ostatnio oferty wakacyjne, kobiety w ciąży i tak dalej.
Dla przykładu. Inną grupę docelową będzie miała herbatka łagodząca objawy menopauzy, inną – sportowy męski dres, a jeszcze inną – smaczki dla kota. Opierając się na tym przykładzie – być może już teraz przypuszczasz jaka grupa docelowa jest „Twoją grupą”. Jednak znacznie bezpieczniej jest pozostawić tego typu działanie osobie czy zespołowi. Który ustali pewne rzeczy szybko, precyzyjnie, a przede wszystkim skutecznie. Innym, niezwykle ważnym krokiem w prowadzeniu kampanii Google ADS jest jej bieżące monitorowanie. Skrupulatne sprawdzanie wyników, wyciąganie wniosków, być może wprowadzanie zmian na bieżąco.
Im więcej czasu poświęcimy na analizę wyników reklamy – tym bardziej udana będzie kolejna nasza kampania. Niestety, całe mnóstwo przedsiębiorców, kończy swoją przygodę z Google ADS na ustawieniu reklamy – a to ogromny bład! Jeśli nie mamy czasu czy ochoty na monitorowanie kampanii. Nie bójmy się poprosić o pomoc komoś, kto po prostu się na tym zna. Jeśli jednak zdecydujemy się, że to my chcemy kontrolować efekty działań marketingowych w wyszukiwarce – nie spieszmy się! Dajmy sobie czas – szczególnie wtedy, kiedy robimy to po raz pierwszy.
Posiłkując się odpowiednimi lekturami z zakresu marketingu i prowadzenia biznesu. Korzystając z informacji dostępnych w sieci. Oraz słuchając podpowiedzi i sugestii doświadczonych w tej kwestii osób – nie musimy martwić się o to, że nasza kampania w Google ADS okaże się nieskuteczna!
W Twojej firmie pracuje osoba, która odnalazłaby się na stanowisku Specjalisty Google ADS?
Bardzo często się to zdarza! Jeśli zauważasz w swoim zespole kogoś, kto ma „smykałkę” do marketingu, uwielbia wyciągać wnioski, analizować, śledzi aktualne trendy w reklamach i doskonale wie „co się klika”. Być może zainwestowanie w niego poprzez wysłanie go na kurs Google ADS, będzie dobrym rozwiązaniem dla Ciebie i Twojej firmy! Świat kampanii Google ADS bez wątpienia mocno się rozrasta – a czasem posiadanie w swoim zespole osoby, która chociażby „liznęła” tematu „ADS-ów” to duży krok ku temu, aby reklama w sieci naprawdę się udała! Kto wie, być może Ty sam / a jako świadomy przedsiębiorca chętnie weźmiesz udział w tego typu szkoleniu. Część kursów dostępna jest w wygodnej formie online. Już za jakiś czas nie tylko będziesz śledził poczynania swojego specjalisty z agencji, ale również sam / a chętnie zasugerujesz mu pewne działania!
A Ty, korzystasz już z możliwości jakie daje Google ADS?
Pamiętajmy, że w dzisiejszych czasach – gdy stoimy w miejscu, to tak naprawdę się cofamy. Nie pozwólmy konkurencji na wykonanie pewnych ważnych kroków przed nami. Im więcej pracy włożymy w kampanie Google ADS, im więcej energii i czasu im poświęcimy oraz im więcej środków zainwestujemy. Tym szybciej zobaczymy satysfakcjonujące nas efekty oraz… poczujemy je we własnej kieszeni poprzez zwiększenie sprzedaży! Nie ulega wątpliwości, że to właśnie reklamy w Google ADS stanowią przyszłość świata marketingu. Im szybciej się z nimi „zaprzyjaźnimi”, tym lepiej dla naszej firmy i naszego portfela!
Jeżeli potrzebujesz ustawienia, prowadzenia reklam Google Ads Adwords zadzwoń, napisz bezpośrednio do mnie. Jestem certyfikowanych partnerem Google Ads odnośnie reklam. Możesz być pewny/pewna że podniesiesz sprzedaż swoich usług, produktów.
Kontakt: https://abcseo.pl/kontakt-pozycjonowanie-tworzenie-stron-internetowych