Audyt stron internetowych — czym jest i czy to dobry pomysł?


Audyt stron internetowych — czym jest i czy to dobry pomysł?

W dzisiejszych, dynamicznych czasach, w których marketing
internetowy odgrywa tak istotną rolę – prawdopodobnie nie ma już
przedsiębiorcy, który nie korzystałby z reklamy swoich towarów lub
usług poprzez profesjonalną, dedykowaną swojej branży witrynę. Liczne
strony internetowe prześcigają się w widoczności w wyszukiwarkach,
korzystając nie tylko z fachowych porad odnośnie SEO i SEM, ale
również… audytów!

Czy korzystanie z tego typu rozwiązań,
proponowanych przez doświadczonych marketingowców rzeczywiście
ma sens?

Na czym może zyskać biznes po przejściu audytu? I czy w
dobie mnóstwa różnorodnych narzędzi internetowych aby na pewno jest
dobrym i – przede wszystkim – skutecznym pomysłem?
Podpowiadamy!

Jak zrobić audyt strony internetowej?

Przedsiębiorcy, decydując się na zrobienie audytu na własną rękę –
powinni dysponować nie tylko sporą ilością czasu, ale również środków.
Nie bez powodu profesonalne audyty wykonują sprawdzone agencje
marketingowe – dzięki ich działaniom właściciele firm mogą mieć
pewność, że audyt zostanie wykonany w pełni skutecznie i
bezproblemowo.

Pierwszym, niezbędnym do wykonania audytu krokiem
jest oczywiście przygotowanie odpowiednich narzędzi SEO – na
przykład Screming Fog, Ahrefs czy Semrush. Obowiązkowe jest też
posiadanie dostępu do popularnych narzędzi Google – Analytics i
Search Console.

Dysponując dedykowanymi narzędziami – z
powodzeniem sprawdzimy indeksację serwisu, czyli jego widoczność w
wynikach wyszukiwania.

Kolejny, trzeci krok to dokładne sprawdzenie
strony pod kątem optymalizacji onsite, a więc treści zawartych w
witrynie (na przykład opisu). Sprawdzając content witryny – nie należy
zapominać o jej wyglądzie, a więc elementach takich jak ułożenie
podstron, doborze stron kluczowych do stron docelowych oraz
sformatowaniu tekstu. Jeśli na pierwszy rzut oka zauważasz, że Twoja
strona wymaga zmian treści – niezwłocznie skorzystaj z
profesjonalnych usług copywritera. Jednak na tym nie koniec!

Wykonując audyt – przedsiębiorca powinien sprawdzić również
unikatowość tekstów, plik robots.txt oraz mapę XML (powinna być
dodana w pliku robots.txt). Równie istotna jest budowa samej w sobie
strony – a więc jej struktura (zarówno pozioma jak i pionowa),

linkowanie śródtekstowe oraz linki wewnętrzne. Elementy, wymagające
poprawy – takie jak występowanie wielu przekierowań pod rząd czy
błędy w panelu GSC – wykażą narzędzia, z których korzystamy.

Ostatnie dwa kroki – weryfikacja prędkości witryny oraz wersji mobilnej
– pozwolą na całościową ocenę strony, również pod kątem korzystania
z niej przez użytkowników.

Audyt strony internetowej – przykład

Właściciel strony internetowy, stojący przed decyzją powierzenia audytu
profesjonalnej agencji marketingowej, być może zastanawia się na co
może liczyć po wykonaniu usługi. Audyt – a więc weryfikacja krok po
kroku wspomnianych wyżej elementów strony – kończy się obszernym
raportem, w którym firma go wykonująca uwzględnia następujące
kwestie:
– najistotniejsze wnioski z listą problemów do rozwiązania (na
przykład niedostateczna widoczność na frazy branżowe,
niewłaściwie wdrożona mapa witryny, błąd 404)

– tak zwane „priorytety”, a więc zmiany, które powinny zostać
dokonane niezwłocznie (na przykład błędne nagłówki w tekstach
na stronie, zastosowanie Canonical, usunięcie błędu 404 na
konkretnych podstronach)

– potrzebne zmiany, które mają wpływ na postrzeganie marki przez
Klientów (na przykład dobór innych, bardziej trafnych, spójnych z
wizerunkiem marki słów w treściach witryny)

– wyniki organiczne widoczności w sieci (na przykład liczba fraz w
TOP10, porównanie pozycji strony w Internecie z witryną
konkurencji)

– informacje odnośnie optymalizacji technicznej (na przykład
dotyczące prędkości ładowania strony)

– treści, czyli wszystko to co związane z contentem na stronie (na
przykład duplikaty tekstów, niewykorzystany potencjał SEO)

– plan działania pod kątem linkowania (na przykład zbudowanie
profilu linków zewnętrznych)

– podsumowanie audytu

O czym powinien pamiętać każdy świadomy przedsiębiorca zanim
zdecyduje się na audyt swojej witryny? Przede wszystkim o uprzednim
stworzeniu pełnej strategii SEO. Bez przemyślanego spisu kolejnych

kroków działania – audyt strony internetowej może okazać się zupełnie
zbędny. Zbudowanie strategii wraz z wykonaniem audytu warto
powierzyć profesjonalistom, którzy sprawdzają strony podczas
codziennej pracy, dzięki czemu doskonale wiedzą jakie informacje
przydadzą się przedsiębiorcy by skutecznie i efektywnie działać w
swojej branży.

Darmowy audyt strony

Czy darmowy audyt może okazać się równie rzetelny od tego
odpłatnego?

Odpowiedź zależy od kilku istotnych czynników. Część
profesjonalnych agencji marketingowych oferuje swoim Klientom
bezpłatny audyt w ramach długofalowej (często wielomiesięczej)
współpracy.

Tworząc agencję SEO dla konkretnej firmy – wykonują
audyt w cenie, dzięki czemu własciciel strony nie tylko oszczędza czas
(nie musi szukać nowej firmy do wykonania audytu), ale również
pieniądze, które może wykorzystać na inwestycje oraz bieżące wydatki.
W dobie inflacji możliwość wykonania darmowego audytu wydaje się
być szczególnie atrakcyjna – szczególnie dla tych z nas, którzy nie
mogą sobie pozwolić na zwiększenie budżetu przeznaczonego na
comiesięczne działania marketingowe.

Darmowy audyt strony
wykonany przez sprawdzonych specjalistów SEO – podpowie
przedsiębiorcy jakie zmiany należy wprowadzić w witrynie, aby ta
zwiększyła swój ruch, a co za tym idzie – poskutkowała wzrostem
zysku.

Co więcej, korzystając z usług rzetelnej agencji – Klient może
liczyć nie tylko na raport z audytu, ale również na wykonanie jego
poszczególnych założeń przez pracowników agencji, z którą
współpracuje.

Audyt strony internetowej – cena

Jak plasują się koszta w przypadku skorzystania z usług odpłatnego
audytu witryny? Przedsiębiorca chcący wykonać szczegółowe „badanie”
strony pod wieloma kątami – powinien liczyć się z wydatkiem rzędu
5000 do nawet 10 000 złotych.

Cena nie powinna jednak szokować –
właściciel witryny otrzymuje w cenie szereg cennych, niezbędnych do
rozwoju działalności informacji, które – po wprowadzonych zmianach –
zapewnią mu w niedalekiej przyszłości oczekiwane rezultaty. Audyt
strony internetowej warto potraktować więc jak swego rodzaju
inwestycję w firmę.

Wszyscy wiemy, że dziś to właśnie marketing
internetowy odgrywa największą, najważniejszą rolę, a potencjalni
Klienci poszukują produktów i usług poprzez wyszukiwarkę.

Zwiększając pozycję witryny w sieci – przedsiębiorca może liczyć na
znacznie więcej odsłon swojej strony, co przekłada się na dotarcie do
większej liczny osób zainteresowanych Jego działalnością. Biorąc pod
uwagę fakt ile realnie jest w stanie zarobić poprzez wyciągnięcie
wniosków z audytu – cena w widełkach 5000 – 10 000 złotych wydaje
się być nie tylko rozsądna, ale również… opłacalna!

Audyt strony internetowej online

Sporym ułatwieniem dla wielu właścicieli stron internetowych jest
możliwość wykonania audytu w formie online, dzięki czemu
zainteresowany audytem przedsiębiorca nie musi tracić czasu na
dojazd do agencji marketingowej czy wielogodzinne spotkania.
Praktyczny i wygodny audyt online daje nie tylko gwarancję wykrycia
problemów, które aktualnie mają miejsce na stronie – ale również ich
rozwiązania.

Cały proces prowadzi do zwiększenia optymalizacji witryny
pod kątem SEO – czyli do wzrostu ruchu organicznego.

Kiedy warto wykonać audyt swojej witryny?

Część przedsiębiorców decyduje się na
ten krok zaraz po założeniu strony lub po czasie wprowadzenia
istotnych dla niej zmian. Niektórzy z nas sięgają po audyt w sytuacji,
kiedy Google zdążyło nałożyć już kary za nieprzestrzeganie zasad SEO
(na przykład z tytułu treści czy spamu).

Audyt strony to również dobry
pomysł na nowy początek z agencją marketingowych. Przedsiębiorca,
rezygnujący z usług poprzedniej i wchodzący „pod skrzydła” nowej,
lepszej agencji – dzięki szybkiemu audytowi online pozna najważniejsze
pola do rozwoju swojej strony.

Raport audytu z całą pewnością można
porównać więc do „diagnozy” – spisu konkretnych wytycznych jakie
należy zastosować, aby widoczność strony zwiększyła się, przyciągając
nowych oglądających i… kupujących produkt / usługę!

Audyt bezpieczeństwa strony internetowej

Standardowy audyt witryny warto rozszerzyć o ten dotyczący jej
bezpieczeństwa – czyli podatności na wszelkiego rodzaju ataki
hakerskie. Niestety, w dzisiejszych czasach cyberprzestępstwa nie
szokują już nikogo z nas – można by rzec nawet, że są na porządku
dziennym.

Nie zmienia to jednak faktu, że przed hakerami można (a
nawet trzeba!) się chronić.

Dzięki audytowi bezpieczeństwa ryzyko
kradzieży danych osobowych Klienta znacząco spada, co przekłada się
na wzrost zaufania do marki.

Profesjonalny audyt bezpieczeństwa
strony zazwyczaj składa się z czterech skutecznych kroków –
konsultacji, weryfikacji witryny pod kątem znanych podatności,

obserwacji wykrytych podatności (wraz z określeniem ich stopnia
zagrożenia) oraz stworzenia pełnego raportu z prac (z sugestiami, jakie
działania należy zastosować, aby zwiększyć bezpieczeństwo na swojej
stronie).

Tworząc kompleksowy audyt witryny internetowej – warto
poświęcić swój czas i środki również na wersję ściśle związaną z jej
bezpieczeństwem.

Wszyscy doskonale zdajemy sobie sprawę z tego,
że bezpieczeństwo to podstawa – i dopiero po jego zapewnieniu
możemy myśleć o innych kwestiach, takich jak optymalizacja treści czy
zwiększenie ruchu na stronie.

Czy audyt strony internetowej jest niezbędnym narzędziem
marketingowym w dzisiejszych, dynamicznie zmieniających się
czasach?

Tak – jeśli zależy Ci na nieustannym rozwoju firmy i
wyprzedzaniu konkurencji! Na szczęście jest on dziś z łatwością
dostępny dla każdego świadomego przedsiębiorcy – również tego, który
niekoniecznie dysponuje obszernym budżetem. Korzystając z
bezpłatnego audytu strony internetowej online możesz liczyć na spis
konkretnych informacji, które z całą pewnością pomogą Ci w dalszych
działaniach biznesowych!


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Strona korzysta z plików cookies Zobacz

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close