Poradnik jak nagrywać TikTok – Instrukcja krok po kroku


Jak nagrywać TikTok – Świat social mediów nieustannie zadziwia Nas dynamiką swojego rozwoju. Proponując coraz to liczniejsze, nowocześniejsze aplikacje – chętnie stosowane nie tylko do upubliczniania zdjęć czy video z życia prywatnego, ale również do promowania biznesu. Jak się okazuje – obecnie na językach wszystkich znajduje się TikTok. Aplikacja dobrze znana szczególnie młodszemu pokoleniu. To właśnie TikTok umożliwia dodawanie atrakcyjnych wizualnie treści – pozwalając łączyć kilka zdjęć czy video w jedną, udoskonaloną całość.

Możliwość dodania do treści interesującej muzyki czy dodatkowego efektu sprawia, że to właśnie treści tej aplikacji są tak chętnie przeglądane. Nie tylko przez dzieci i młodzież, ale również dorosłych.

Czy na TikToku – pozornie zabawnym serwisie – można skutecznie rozwijać swoją markę?

Jak najbardziej! Wszystko zależy od tego w jaki sposób – jako świadomi przedsiębiorcy – podejdziemy do tematu. TikTok to doskonała platforma do rozwoju marki w sieci – niezależnie od branży! Równie skutecznie i przemyślanie możesz tworzyć content zarówno produktu, który sprzedajesz – na przykład kosmetyków, środków czystości, ubrań czy sprzętu domowego. Także i usług, które oferujesz – na przykład wypożyczania samochodów, robienia remontów, prowadzenia restauracji czy salonu kosmetycznego. Największym atutem TikToka jest więc jego uniwersalność oraz możliwość kreatywnego, interesującego podejścia do prozaicznie prostego produktu czy usługi.

W jaki sposób użyć TikToka?

Jak nagrywać TikTok aby biznes przynosił coraz to większe dochody?

Klienci kojarzyli Twoją markę pozytywnie i polecali Cię sobie nawzajem?

Sprawdźmy!

TikTok – co to takiego jest?

Chociaż o TikToku jest ostatnio głośno – być może część z nas nie do końca wie czym jest ta popularna aplikacja mobilna. Jej podstawową funkcją jest możliwośc publikowania w sieci krótkich materiałów video, których forma ma być zbliżona do tej „teledyskowej”. Na TikToku maksymalny czas trwania video wynosi trzy minuty – co rzeczywiście sprawdza się w kwestii przyciągania Odbiorców!

W dynamicznym, pełnym bodźców świecie nikt z nas nie chce przeznaczać długiego czasu na oglądanie treści. A ta kilkuminutowa w pełni pozwala na przedstawienie wszystkich najważniejszych informacji, bez większego ryzyka wyłączenia video w trakcie oglądania. Co ciekawe, TikTok został stworzony przez chińskie przedsiębiorstwo ByteDance w 2016 roku. Co oznacza, że przez siedem lat bardzo mocno się rozwinął – trafiając w zasadzie do każdej grupy wiekowej społeczeństwa. Jednak kreowanie oraz udostępnianie filmików w sieci to niejedyna funkcja ciekawej aplikacji. Wielu z nas korzysta z niej nie jako twórcy, a… oglądający! Na pytanie „po co nam TikTok?” Pozostaje więc odpowiedzieć „dla relaksu, rozrywki, możliwości kreatywnego spędzenia czasu”. Również – „zdobycia cennych informacji na temat, który nas interesuje!” (i właśnie na tej kwestii osoby chcące rozwijać firmę powinny skupić się najbardziej).

Jak nagrywać TikTok – od czego zacząć?

Aby zacząć promowanie marki na TikToku, nagrywać TikTok powinniśmy zacząć od… założenia konta! Przyszły użytkownik powinien pobrać aplikację na swój smartfon. Wpisując hasło „TikTok” w tak zwanym „sklepie”, a następnie uruchomić tak zwane „konto PRO”, czyli innymi słowy „biznesowe”. Jeśli przedsiębiorca nie zdecyduje się na ten krok – pozostając przy koncie „zwykłym” – nie będzie miał możliwość włączenia płatnych reklam na tej platformie.

To ważna informacja – ponieważ to właśnie reklany płatne umożliwiają nam dotarcie do jak największej liczby Odbiorców. Konto PRO na TikToku jest całkowicie darmowe – przełączenie na opcję biznesową znajdziemy w menu aplikacji, w zakładce „zarządzaj kontem”. Aby zweryfikować konto – wystarczy podać swój numer telefonu, a następnie wpisać przysłany w formie SMS-a kod aktywacyjny. Początki marki na TikToku to niezwykle istotny moment – nad którym warto spędzić nieco więcej czasu.

Zarówno wybór odpowiedniego zdjęcia profilowego marki, ewentualne połączenie go z kontem firmowym na Instagramie (im więcej naszej marki w sieci – tym lepiej!). Interesujący, przyciągający uwagę opis marki (najlepiej z zastosowaniem „CTA” – z angielskiego „call to action”. Czyli z elementem skłaniającym do aktywności Odbiorcy, na przykład „zrób zakupy” + link do sklepu internetowego) oraz zaplanowanie całej warstwy wizualnej oraz merytorycznej TikToka (co i jak chcemy przedstawiać w formie video. Jakiej komunikacji będziemy używać, do kogo przede wszystkim chcemy trafić i jak to zrobimy) – te wszystkie elementy mogą mieć znaczący wpływ na to, jak potoczy się promowanie naszej marki w tym popularnym ostatnio serwisie.

Jak nagrać fajnego TikToka?

TikTok to absolutny trend tego roku! Jak przewidują specjaliści marketingu internetowego – również kolejnych lat. Aby nagrać atrakcyjnego TikToka warto odpowiedzieć sobie na pytanie „jakie treści przyciągnęłyby mnie osobiście?”. Jeśli do tej pory nie miałeś do czynienia z TikTokiem samym w sobie – może być to dla Ciebie trudne. Jeśli jednak przed założeniem konta firmowego na TikToku zdarzało Ci się przysiąść z telefonem w ręku i oglądać ulubionych twórców – sam wiesz jak duża jest aktualnie konkurencja na tej platformie. Aby nagrać ciekawego TikToka potrzebujesz więc… oryginalnego pomysłu! I choć poglądanie konkurencji może przynieść pożądane efekty – nic nie ogląda się tak przyjemnie jak nowe, świeże, pomysłowe treści, które nie są kopią innego twórcy czy marki.

Kiedy masz już pomysł na TikToka – zadbaj o jakość nagrania. W realizacji tego celu pomoże Ci profesjonalny sprzęt. Dla własnej wygody zadbaj o to, by telefon z którego korzystasz miał jak najlepszy aparat. Następnie zdecyduj o długości trwania filmu – może to być 15 sekund, 30 sekund, 60 sekund, a nawet trzy minuty! W zależności od wyboru czasu – „podziel” scenki czy fragmenty video tak, aby całość oglądało się przyjemnie. Cała reszta to dopieszczanie wersji finalnej. Wybór efektu, ewentualnych treści pisanych, które mogą być „wklejone” w filmik. Dobór hasztagów, efektów dźwiękowych (również dogranych dialogów), dopasowanie dynamiki i ekspresji.

W inny sposób przedstawiasz produkt, a w inny usługę. Chcąc nagrać TikToka produktowego – nie zapomnij o tak zwanym „zoomie”. Czyli kadrze, w którym pokażesz detale (na przykład luksusową nakrętkę szamponu, jego lejącą konsystencję z drobinkami złota, moment aplikacji kosmetyku na włosy). Z kolei nagrywając TikToka o swojej usłudze – możesz przedstawić go w formie zabawnej „scenki”. Angażując w nagranie więcej niż jedną osobę. Pamiętaj, że to od Ciebie jako twórcy zależy, w którą stronę pójdzie komunikacja marki na TikToku – a możliwości masz wiele! Kiedy na dobre wdrożysz się już w tę aplikację – z całą pewnością powinieneś rozważyć współpracę z influencerami. Oni nie tylko posiadają doświadczenie w promowaniu marek na TikToku, ale również chętnie podpowiadają swoje pomysły i wizje firmom.

W jakim celu nagrywane są filmiki na TikToka?

Jak już ustaliliśmy – TikTok to nie tylko rozrywka, choć w dużej mierze to właśnie na niej opiera swoje działanie. Tak naprawdę czasy żmudnych, banalnych reklam przeszły już dawno do lamusa. Dziś nawet reklama, nierzadko kojarzona z nudą i monotonią, może być bardzo ciekawą formą, przyciągającą uwagę dynamiką, efektami, osobami w niej występującymi!

Reklamując produkt czy usługę na TikToku warto nagrać to w sposób nienachalny. Na przykład promując wkładki laktacyjne, opowiedzieć nieco o macierzyństwie, codzienności młodych mam, o karmieniu dziecka. Takie „przemycenie” produktu czy usługi to dobry sposób, aby zaciekawić Odbiorcę. Nie tylko samym w sobie towarem dostępnym w Twoim sklepie – ale także tematem wokół którego działasz. Dla świadomego przedsiębiorcy TikTok to doskonałe narzędzie do tego, aby samodzielnie stworzyć nie tylko angażującą reklamę, ale i cały content. W zależności od swojej wizji – możesz to zrobić w sposób lekki, zabawny i luźny. Nieco poważniejszy, bardziej profesjonalny i oficjalny albo… jaki tylko zechcesz!

Decydując się na promowanie marki poprzez TikToka nie zapomnij jednak o tym jak ważne jest systematyczne dodawanie filmików. To ważna informacja szczególnie dla tych osób, które lubia coś zaczynać a nie kontynuować dalej. Niestety – nawet najbardziej udana treść nie obroni się, jeśli Twoje konto przestanie publikować przez tydzień, dwa czy miesiąc… Grunt to pomysły. Regularność oraz systematyczne doglądanie. Nie tylko działań konkurencji, ale również statystyk – dlatego tak wiele firm zatrudnia dodatkową osobę do koordynowania działań w social mediach.

Jak dodać efekty na TikToku?

Aby dodać efekty na TikToku wystarczy wybrać opcję „Efekt”, znajdującą się obok przycisku nagrywania. Efekty, które powinny zainteresować każdego przedsiębiorcę, chcącego przyciągnąć do swojej marki nowych Klientów to przede wszystkim efekt wizualizacji 3D oraz tak zwanego „immersive packaging”. Efekt wizualizacji 3D to nic innego jak możliwość „nałożenia” na siebie produktu oferowanego przez markę. Na przykład okularów, czapki, konkretnego koloru szminki czy biżuterii.

Aby stworzyć tego typu efekt potrzebna będzie Ci pomoc doświadczonych informatyków oraz specjalistów od TikToka. Podobnie sprawa ma się z „immersive packaging”, czyli z filtrem umożliwiającym wyświetlanie animacji produktu poprzez zeskanowanie kodu QR. Zarówno jedna jak i druga opcja jest pomysłem na rozwój marki w czasie, kiedy na samej platformie czujemy się już jak ryba w wodzie.

W innym przypadku warto zacząć od prostych, pomysłowych TikToków z użyciem chociażby animacji twarzy (jeśli chcemy, aby komunikacja marki poszła w tym kierunku). Ciekawym zabiegiem jest też dodawanie napisów do video. Na przykład krótszej, bardziej treściwej wersji tego co mówimy na filmie. Dzięki czemu Odbiorca może czerpać z naszego contentu nawet wtedy, kiedy nie może pozwolić sobie na odsłuchanie dźwięku.

Jak znaleźć się w dla Ciebie na TikTok?

Aby znaleźć się w seksji „dla Ciebie” na TikToku – a więc w innymi słowy w „polecanych” – Twoje video powinno spełniać kilka kryteriów. Pierwsze z nich to oczywiście wywołanie odpowiedniego zaangażowania Odbiorców – w postaci komentarzy oraz polubień. Równie istotne są udostępnienia – im ich więcej, tym lepiej dla Ciebie! Innym kryterium jest zweryfikowanie konta – czyli potwierdzenie telefoniczne, które odbywa się w momencie jego zakładania.

Co ciekawe, Twoje video musi uzyskać też średni czas oglądania na poziomie innych popularnych treści. Co w praktyce oznacza, że Odbiorca zostanie z Twoim filmikiem nieco dłużej. A nie – jak w wielu przypadkach – „przeskoczy” na kolejne video. Aby trafić do „dla Ciebie” nie można pominąć kwestii hasztagów – w szczególności #dlaciebie, skróconej wersji #dc czy anglojęzycznej #foryourpage. Pamiętajmy, by nie zrażać się jeśli przez jakiś czas nasze konto nie pojawi się w upragnionym „dla Ciebie”. Im więcej pracy i zaangażowania włożonych w tworzenie contentu, tym wyższe prawdopodobieństwo, że nasze konto na TikToku odniesie wreszcie sukces!

Jak zrobić live na TikToku?

Aby zrobić „live”, czyli transmisję na żywo na TikToku – wystarczy kliknąć opcję „dodaj”. Następnie znajdujące się na dole menu „live”. Po włączeniu transmisji nasi Odbiorcy będą mogli obserwować to, co aktualnie się dzieje. Nic dziwnego, że z „livów” tak chętnie korzystają uczestnicy różnego rodzaju warsztatów, targów, konferencji czy eventów.

Kiedy warto zdecydować się na „live”? W momencie, kiedy odbywa się ważne dla naszej marki wydarzenie – na przykład z okazji wejścia nowej kolekcji. Inną okazją do stworzenia transmisji może być chęć pokazania pracy od kulis – na przykład projektowania naszego produktu. Transmija „live” może, ale nie musi być w pełni profesjonalna. Czasem luźne, mówione prostym, trafiającym do Odbiorców językiem „livy” cieszą się dużo większym zainteresowaniem niż te zaplanowane.

Co więcej, „livy” to doskonała okazja dla branż takich jak szkolenia. To właśnie w ten sposób można zapraszać swoich Obserwatorów do udziału, a nawet… odbywać je właśnie na TikToku! Pomysły są nieograniczone. Forma zarówno krótkiego, jak i dłuższego Q&A (czyli pytań i odpowiedzi). Wywiadu z ważną dla marki Osobą czy pokazania miejsca bądź sytuacji. Które mogą zainteresować naszą TikTokową Publikę – to tylko kilka z wielu propozycji zastosowania tej interesującej opcji w aplikacji.

Czym nagrywać filmy na TikToka?

I ostatni już element poradnika jak nagrywać TikTok – sprzęt do nagrywania. Jak już wspomnieliśmy – chcąc rozkręcić konto PRO na TikToku warto zainwestować w wysokiej jakości sprzęt, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii aparatu. Schemat myślenia Odbiorcy jest w tym wypadku prosty. Jeżeli nagrywasz treści dobrej jakości sprzętem, a co za tym idzie – one same są jakościowe i atrakcyjne. Twoje produkty bądź usługi jakie oferujesz, również takie są. Jeśli nie chcesz zmieniać aktualnie swojego telefonu – content możesz budować także poprzez pracę z lustrzanką. Następnie zgrywać materiały na komputer oraz „przerzucać” na telefon. Ostatnim krokiem w tym wypadku będzie tworzenie finalnej treści właśnie na nim. W oparciu o to co udało Ci się nagrać profesjonalnym aparatem.

Pamiętaj, by nie nagrywać szybko i byle jak – Twoja TikTokowa Widownia z całą pewnością nie zareaguje na to pozytywnie. Inwestując w profesjonalny aparat bądź telefon z dobrym aparatem – robisz pierwszy krok do tego, aby Twój TikTok rzeczywiście miał szansę na dotarcie do jak największej liczby Odbiorców! To jaką kamerą będziesz operować – ma ogromne znaczenie, dlatego tak ważne jest, aby nie rozpoczynać działalności na TikToku w momencie, kiedy nie dysponujesz odpowiednim sprzętem. Gdy zdecydujesz się już opublikować TikToka – obserwuj zainteresowanie swoją treścią, co pozwoli Ci na wyciągnięcie wniosków pomocnych przy tworzeniu kolejnych video.
Jak się okazuje – prowadzenie konta biznesowego na TikToku może być świetną zabawą! Grunt to odpowiednie przygotowanie oraz zaplanowanie swoich działąń. Nagrywając video w aplikacji – pamiętaj o tym, aby content był ciekawy, spójny i angażujący. Szukając inspiracji na swojego TikToka – wykorzystaj ten poradnik! Życzymy powodzenia!

Przeczytaj także

  • Jak zastosowanie sztucznej inteligencji w życiu codziennym może wspomóc Twój biznes?

    AI w biznesie, sztuczna inteligencja stała się kluczowym elementem nowoczesnego biznesu, przekształcając sposób prowadzenia firm na całym świecie. Zastosowanie sztucznej inteligencji w życiu codziennym przestało być domeną wielkich korporacji i stało się dostępne dla przedsiębiorstw każdej wielkości. Badania pokazują, że firmy wykorzystujące rozwiązania AI zwiększają swoją produktywność średnio o 40%. Współczesne narzędzia AI, takie jak[…]

  • Audyt stron internetowych — czym jest i czy to dobry pomysł?

    Audyt stron internetowych — czym jest i czy to dobry pomysł? W dzisiejszych, dynamicznych czasach, w których marketinginternetowy odgrywa tak istotną rolę – prawdopodobnie nie ma jużprzedsiębiorcy, który nie korzystałby z reklamy swoich towarów lubusług poprzez profesjonalną, dedykowaną swojej branży witrynę. Licznestrony internetowe prześcigają się w widoczności w wyszukiwarkach,korzystając nie tylko z fachowych porad odnośnie[…]

  • Ile kosztuje reklama na Meta Facebooku?

    KLIKNIJ ODBIERZ KONSULTACJE Ile kosztuje reklama na Facebooku? Coraz więcej przedsiębiorców – aby pozyskiwać nowych Klientów – decyduje się na aktywność w social mediach. Jednym z popularniejszych kanałów jest oczywiście znany nam wszystkich Facebook, który umożliwia tworzenie reklam, wyświetlających się użytkownikom korzystającym z serwisu. Dlaczego to właśnie Facebook przyciąga tak wielu internautów w ciągu dnia?[…]

  • Google Ads Adwords Jak Skutecznie Tworzyć Kampanie Reklamowe i Zwiększać Sprzedaż

    Czym jest Google Ads i jak działa? Skuteczne kampanie Google Ads dawniej znany jako Google AdWords, to jedna z najpotężniejszych platform reklamowych na świecie, która umożliwia firmom promowanie swoich produktów i usług w Internecie https://ads.google.com/intl/pl_pl/start/overview-ha. Od momentu swojego powstania w 2000 roku, Google Ads ewoluowało, stając się kluczowym narzędziem w strategiach marketingowych dla małych, średnich[…]

  • Pozycjonowanie stron, sklepów internetowych – jak pozycjonować i dlaczego jest ono takie ważne?

    Pozycjonowanie stron, sklepów internetowych, pozycjonowanie stron Warszawa – jak pozycjonować i dlaczego jest ono takie ważne? W dzisiejszym, prężnie rozwijającym się świecie marketingu internetowego samo założenie strony czy sklepu w sieci – nie wystarczy. Aby wyróżnić się na tle konkurencji potrzeba nie tylko posiadania wyjątkowego produktu czy usługi, ale również właściwego wypromowania się tam, gdzie[…]

  • Reklama na Instagramie – jak zacząć?

    KLIKNIJ ODBIERZ KONSULTACJE Reklama na Instagramie, Co jest tak wyjątkowego w Instagramie, że codziennie przyciąga do siebie rzeszę użytkowników? Atrakcyjne grafiki, inspirujące zdjęcia, możliwość dzielenia się codziennością za pomocą reelsów, a może nowoczesność przekazu? Jedno jest pewne – to bazujące na fotografiach narzędzie kreowania wizerunku – coraz to chętniej wykorzystywane jest przez przedsiębiorczość, aby zbudować[…]


Dodaj komentarz

Strona korzysta z plików cookies Zobacz

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close