Ile kosztuje reklama na Facebooku? Coraz więcej przedsiębiorców – aby pozyskiwać nowych Klientów – decyduje się na aktywność w social mediach. Jednym z popularniejszych kanałów jest oczywiście znany nam wszystkich Facebook, który umożliwia tworzenie reklam, wyświetlających się użytkownikom korzystającym z serwisu.
Dlaczego to właśnie Facebook przyciąga tak wielu internautów w ciągu dnia?
Dziś popularny serwis społecznościowy to już nie tylko miejsce do wymiany informacji ze znajomymi, ale również przestrzeń do spotkań biznesowych czy kreowania wizerunku marki. Co ciekawe, dzięki możliwości odpowiednio skonfigurowanej kampanii Facebook ADS. Z pomocą Facebooka Twoja marka ma szansę dotrzeć do ściśle określonej grupy odbiorców, którą rzeczywiście interesują produkty i usługi, które oferujesz.
Często samo przemyślane prowadzenie fanpage’a firmowego nie wystarczy – podobnie jak promowanie postów czy tworzenie relacji. Dzięki dostosowanym do Twoich indywidualnych celów reklamom na Facebooku – wesprzesz swoją działalność biznesową, co przełoży się na realne zyski dla Ciebie i Twojej firmy.
Płatna reklama na Facebooku – czy warto?
Wiele firm, decydując się na reklamę na Facebooku swojej marki, wybiera opcję płatną. Budując zasięg organiczny – wspierają w ten sposób dotychczasowe, bezpłatne działania. Dlaczego warto wybrać płatną reklamę na Facebooku? Dzięki umiejętnemu spożytkowaniu kosztów na konkretny rodzaj reklamy – efekty będą widoczne znacznie szybciej niż w przypadku bezpłatnej reklamy.
Płatną reklamę na Facebooku można potraktować więc jak inwestycję! Przyciągnięcie nowych użytkowników, zbudowanie lojalnej, długotrwałej relacji z obecnymi Klientami, kreowanie pozytywnego wizerunku marki – to tylko część zalet płatnej reklamy.
Decydując się na wydanie środków na reklamę FB warto mieć na uwadze fakt, jak istotne jest odpowiednie jej przygotowanie. Tylko właściwie przygotowana reklama Facebook ADS przyniesie oczekiwane rezultaty. Dlatego tak wiele firm decyduje się powierzyć tę kwestię profesjonalnej agencji marketingowej.
Reklama na Facebooku — cennik
Koszt reklamy na FB zależy od kilku istotnych czynników – między innymi od wybranego celu kampanii. I choć część małych i średnich firm zastanawia się czy płatna reklama na Facebooku stanowi aby na pewno odpowiednie rozwiązanie – warto zauważyć, że jest dużo tańsza od tradycyjnej formy reklamy. Przykładem celu reklamy na Facebooku może być zwiększenie zasięgu. W zależności od wybranego celu, cena reklamy na FB zmienia się. Dzięki czemu możesz dopasować ją zarówno do swoich potrzeb, jak i do budżetu, którym aktualnie dysponujesz
Jak stworzyć reklamę na Facebooku?
Stworzenie skutecznej reklamy na Facebooku wymaga dobrania właściwej strategii składania ofert. Facebook oferuje swoim użytkownikom trzy interesujące opcje:
limit oferty,
limit kosztów,
minimalny wskaźnik ROAS, czyli wskaźnik zwrotu z wydatków na reklamę.
Wskaźnik ROAS można wykorzystać na przykład do pomiaru efektywności całej kampanii. Z doświadczeń specjalistów w dziedzinie marketingu internetowego wynika, że najbardziej korzystne okazuje się być testowanie różnych metod w praktyce.
Czy to się opłaca?
Oczywiście – biorąc pod uwagę, że możliwości są zaledwie trzy – szybko się przekonasz, która przynosi najlepsze efekty. Jeśli jednak nie chcesz tracić czasu i energii na wybór niewłaściwej strategii – powierz kampanię Facebook ADS profesjonalnej agencji marketingowej. Której doświadczenie pomoże Ci podjąć odpowiednie kroki od samego początku działań na Facebooku!
Typy reklam na Facebooku – zasięg płatny czy organiczny?
Aby dotrzeć do określonych odbiorców na Facebooku – masz dwie możliwości. Możesz postawić na tak zwane „działania organiczne” lub płatne kampanie reklamowe.
Jak działa zasięg organiczny?
Oparty głównie na publikacji treści na Facebooku czy prowadzeniu transmisji. Przyciąga użytkowników jakością samych wpisów oraz regularnością ich pojawiania się w serwisie. Marketing organiczny jest więc bezpłatną formą reklamy na Facebooku.
Możesz wykorzystać ją tworząc nowe wydarzenia związane z marką, kreując facebookowe grupy wokół swojego biznesu czy odpowiadając na komentarze użytkowników, wchodząc z nimi w merytoryczne dyskusje. I choć zasięg organiczny wydaje się być dobrym rozwiązaniem dla nowych firm, których budżet często nie pozwala na skorzystanie z opcji płatnych – to właśnie połączenie zasięgu organicznego z płatnym przynosi najlepsze efekty w promowaniu marki na Facebooku.
Tworzenie reklam na FB – dlaczego warto zaufać agencji reklamowej?
Decydując się na kampanie płatne na Facebooku – warto powierzyć to zadanie profesjonalnej agencji reklamowej. Dzięki doświadczeniu i wiedzy specjalistów nie musisz martwić się o wyniki reklamy. Łącząc zasięg organiczny i płatny pod czujnym okiem speców od marketingu internetowego i social media – nie musisz martwić się o rezultaty.
Dzięki profesjonalnemu wsparciu agencji marketingowej – zaoszczędzisz środki wydane na działania Facebook Ads, a Twoje social media w niedługim czasie przyciągnie nowych użytkowników Facebooka. Specjaliści z agencji marketingowej doradzą Ci na jakie działania warto wydać środki – tak, aby uzyskać pożądane efekty. Jeżeli chciał byś bezpłatnie zupełnie za darmo porozmawiać o swoim biznesie, jak więcej sprzedawać usług, produktów. Napisz do mnie lub zadzwoń. Kliknij w link umówimy się na bezpłatna konsultację https://abcseo.pl/darmowa-konsultacja. W czasie rozmowy zobaczę jak mogę poprawić jeszcze Twoja sprzedaż oraz znaleźć dla Ciebie klientów:)
Koszt reklamy na Facebooku – od czego powinien zależeć Twój budżet?
Budżet na reklamę na FB. Kiedy należy zwiększyć budżet na reklamę na Facebooku?
Oczywiście w czasie wzmożonej aktywności konkurencji – w sezonie takim jak słynny już Black Friday czy okres przedświąteczny. Kolejne etapy ewentualnego zwiększania budżetu na reklamę na FB warto monitorować poprzez analizy rezultatów dotychczasowych działań. Ważne jest, aby wybierając wytyczne reklam – nie sugerować się samym budżetem, a konkretnymi efektami, które chcemy osiągnąć (na przykład dotarcie do określonej grupy docelowej).
Płatna reklama na Facebooku
Reklama sponsorowana na FB działa w oparciu o dwie możliwości. Pierwszą z nich jest dotarcie do określonej grupy odbiorców. Drugą – osiągnięcie celu, czyli pozyskania zainteresowania konkretnego grona użytkowników Facebooka.
Ustalając budżet na płatną reklamę na FB możesz wybrać zakres kwot zarówno dla całego czasu trwania kampanii, jak i jednego dnia. Co ważne, budżet możesz zmienić w każdej chwili. Ważne jest, aby po każdym tygodniu kampanii Facebook ADS wyciągać wnioski i podejmować kolejne, przemyślane działania – tak, by reklama była jeszcze bardziej skuteczna. Tylko wnikliwa obserwacja pozwoli na osiągnięcie tych rezultatów, z myślą o których zdecydowaliśmy się na reklamę poprzez Facebooka.
Na co warto zwrócić uwagę, tworząc płatną reklamę na Facebooku?
Jakość reklamy na FB. Jaka reklama przyciągnie odbiorców na firmowe konto na FB?
Oczywiście – przemyślana, atrakcyjna, zaskakująca!
Cel reklamy?
Maksymalne zaangażowanie odbiorców!
Wielu z nas zadaje sobie pytanie jak uzyskać aktywność użytkowników – niewątpliwie istotnym elementem jakościowej reklamy na FB jest zachęcająca grafika, czyli pierwszy punkt zerknięcia się z reklamą. Warto zastanowić się również nad treścią, a więc merytorycznym przekazem reklamy.
Jaki język będzie pasował do naszego biznesu?
Jak chcemy komunikować się z odbiorcami?
Na jakie wartości, którymi kieruje się nasza firma, spróbujemy zwrócić uwagę?
Kreując jakościową reklamę na Facebooku warto zastanowić się również jakie treści przyciągają nas do monitora telefonu lub komputera – co chętnie czytamy, przy jakich postach zostajemy dłużej niż zwykle.
Grupa docelowa
Precyzyjne określenie grupy docelowej odgrywa ważną rolę w skuteczności reklamy na Facebooku. Jeśli odbiorcy, których wybierzemy kreując kampanię na FB, okażą się nietrafieni – nasze pieniądze, czas i energia pójdą w błoto. Wybierając grupę docelową warto wybrać takie osoby, które rzeczywiście będą zainteresowane naszym produktem bądź usługą.
Tylko odpowiedni wybór grupy docelowej pozwoli na skuteczne obniżenie kosztów konwersji – a więc kwoty, którą musimy ponieść w związku z uzyskaniem pożądanej aktywności użytkownika. Przykład wejścia w link do strony internetowej – oraz zwiększenie trafności reklamy. Na właściwie przygotowanej grafice w reklamie na FB powinien zostać zawarty element CTA („call to action”), a więc „wezwanie do działania” – takie jak „weź udział”, „dodaj”, „zapisz się” czy „złoż zamówienie”.
Atrakcyjna reklama z odpowiednio skomponowanym CTA pomoże Ci zachęcić użytkowników do generowania ruchu nie tylko w social mediach, ale również na stronie internetowej.
Cena reklamy na Facebooku, a etap Twojego biznesu
Jeśli jesteś początkującym przedsiębiorcą – z pewnością rozważasz wybór najmniej obciążającej budżet opcji. Nie zawsze jest to dobre rozwiązanie. Jeśli wcześniej nie miałeś do czynienia z różnymi formami kampanii na Facebook Ads – działania na „chybił – trafił” mogą okazać się nie tylko czasochłonne, ale również wiązać się ze zwiększonymi kosztami. Każda reklama na FB to przecież dodatkowe środki – czy nie warto zrobić jej od razu właściwie? Jeśli chcesz, aby Twój biznes stał się dużo lepiej widoczny w mediach społecznościowych – zalecamy skorzystanie z profesjonalnych usług agencji marketingowej, która zaplanuje działania reklamowe dla Twojego biznesu, będzie je skrupulatnie monitorować, a Ty będziesz cieszył się zamierzonymi efektami w krótkim czasie!
Umiejscowienie reklamy
Równie istotnym aspektem reklamy na Facebooku jest miejsce jej wyświetlania się. Nie wystarczy dobór odpowiedniej grupy docelowej, przygotowanie atrakcyjnej graficznie i merytorycznie treści czy ustalenie budżetu w zależności od etapu działalności – to właśnie umiejscowienie reklamy ma ogromny wpływ na jej widoczność.
Możesz nie tylko zdecydować na jakich urządzeniach może być wyświetlana Twoja reklama (telefon, komputer, tablet), ale również wybrać konkretne miejsce jej pojawiania się. Co ciekawe, do wyboru pozostaje również opcja rozdysponowania budżetu przez Facebooka – wówczas to serwis ustala w jakim miejscu serwisu Twoja reklama uzyska największy zasięg i gdzie będzie najlepiej widoczna dla użytkowników!
Jak widać, stworzenie przemyślanej, odpowiadającej potrzebom użytkowników Facebooka, atrakcyjnej reklamy to nie lada wyzwanie. Coraz więcej firm decyduje się na współpracę z agencją marketingową – tak, aby wydane na reklamę środki zaowocowały konkretnymi rezultatami. Jeśli nie chcesz tracić czasu i pieniędzy – sięgnij po profesjonalną pomoc specjalistów marketingu internetowego. Skorzystaj z reklamowych możliwości Facebooka, uwidoczniając markę w popularnych kanałach SM!