Jak założyć stronę internetową – Poradnik


Jak założyć stronę internetową – Nie da się ukryć – założenie własnej strony internetowej to pierwszy krok do budowania marketingu w sieci. Coraz więcej świadomych przedsiębiorców, chcąc skutecznie pozyskiwać Klientów, decyduje się na założenie witryny. Samodzielnie lub przy pomocy doświadczonych specjalistów. Strona internetowa to swego rodzaju wizytówka firmy w Internecie. Więc w miejscu, gdzie najczęściej wpisujemy hasła i frazy, które nas interesują. Nie można nie zwrócić uwagi na fakt, że niegdyś marketing w formie broszur, folderów i ulotek od lat prężnie funkcjonuje właśnie w sieci. Stając się znacznie bardziej ciekawy, atrakcyjny oraz inspirujący.

Czy jednak strona www jest rzeczywiście niezbędna w tym, by przyciągać uwagę Odbiorcy?

Okazuje się, że tak – stanowiąc nie tylko podstawowe narzędzie e-marketingu, ale również pierwszy krok do systematycznego rozbudowywania działań firmy. Osoby, zastanawiając się nad założeniem własnej strony internetowej oraz jak założyć stronę internetową, powinny mieć na uwadze, że – choć stanowi ona swego rodzaju wydatek dla przedsiębiorstwa – warto spojrzeć na nią jak na inwestycję. Którą rzeczywiście jest. Zakładając swoją stronę internetową wykonujemy realny krok w stronę aktywnego pozyskiwania Klientów, a co za tym idzie? Zwiększania zysków działalności.

Jak zrobić stronę internetową krok po kroku? Czy to trudne?

Czy założenie strony internetowej jest trudne?

Jak założyć stronę internetową?

Wszystko zależy od podstawowych umiejętności użytkownika sieci. Przede wszystkim, rozpoczynając tworzenie strony należy zadać sobie pytanie czy jesteśmy w stanie doprowadzić projekt od A do Z samodzielnie. Bazując wyłącznie na swojej wiedzy i umiejętnościach . Czy też warto zwrócić się o pomoc do profesjonalnej agencji marketingowej. Która w swojej ofercie posiada między innymi zakładanie stron internetowych dla firm. Jeśli jednak tworzenie strony www zdecydujemy się prowadzić na własną rękę – pierwszym krokiem będzie właściwe rozplanowanie działań.

Aby całość przebiegła sprawnie i efektywnie – warto podzielić swoje kroki na stronę techniczną i artystyczną.

Strona techniczna obejmie w tym wypadku kwestie takie jak znalezienie i wykupienie domeny. Stworzenie „szkieletu” strony, a więc jej układu, tworzenie podstron (jeśli firma potrzebuje nieco więcej niż landing page). Dobór optymalnych narzędzi pod stronę (na przykład okienka czatu, w który użytkownicy mogą wpisywać pytania) oraz kodowanie HTML. I choć ostatnia z tych kwestii może budzić obawy, kojarząc się jednoznacznie ze skomplikowanym procesem programowania – po chwili przeznaczonej na zgłębienie wiedzy, każdy z nas jest w stanie stworzyć techniczną warstwę strony od podstaw. W dzisiejszym, prężnie rozwijającym się świecie e-marketingu mamy do czynienia w sieci z różnego rodzaju kreatorami stron. Stanowią one ciekawe narzędzie pracy dla osób, które chcą uzyskać sprawnie działającą, praktyczną stronę www. Bez konieczności zlecania jej tworzenia agencji.

Sporo przedsiębiorstw korzysta też z narzędzia jakim jest WordPress – pozwalający na kreowanie intuicyjnej, łatwej w obsłudze strony. Jednak hosting, układ witryny, wybór domeny i inne techniczne rzeczy to dopiero jedna część procesu zakładania swojej strony internetowej. Równie istotna jest część artystyczna – bazująca na przyciąganiu Klienta atrakcyjnym designem, dynamiką i estetyką wykonania. Aby uzyskać stronę, która w istocie zachęci Klienta nie tylko do odwiedzin, ale również do zakupu naszego produktu czy usługi – powinniśmy zadbać przede wszystkim o jej maksymalną czytelność.

Prosta strona? A może bajery jakieś?

Prosta, „czysta”, przejrzysta strona to droga do sukcesu firm, działających w każdej branży. Unikajmy przesadzonych, tanich efektów. Które (zamiast skutecznie zachęcać i budować pozytywny wizerunek firmy), stają się często elementami utrudniającymi poruszanie się na stronie. Jeśli nie mamy konkretnego pomysłu na design witryny – z powodzeniem możemy skorzystać z gotowych, profesjonalnych szablonów, pozwalających uzyskać satysfakcjonujący efekt.

Ważne, by przed rozpoczęciem procesu tworzenia strony ustalić z zespołem przedsiębiorstwa kwestie takie jak ilość zakładek (najczęstsze z nich to „o Nas”, „kontakt”, „oferta”). Podstawowa kolorystyka strony, treści na niej zamieszczane – i oczywiście jej adres. Przy wyborze adresu strony warto zatrzymać się chwile dłużej. To właśnie między innymi on odpowiedzialny jest za to jak szybko potencjalni Klienci znajdą naszą witrynę. Tym samym studio tańca „Kaja”, znajdujące się w Warszawie, powinno pójść w stronę domen takich jak taniecwarszawa.pl, naukatanca.pl, lekcjetancawarszawa.pl lub regionalne np warszawa.pl. Unikając fraz, które w żaden sposób nie pomogą Klientowi w natrafieniu na stronę studia (na przykład „kajastudio.pl”). Jak widać – każdy element Twojej nowej witryny ma ogromne znaczenie nie tylko w budowaniu wizerunku marki, ale przede wszystkim w łatwości lub trudności pozyskania Klientów (a to właśnie Tobie, jako przedsiębiorcy, właśnie na tym powinno zależeć najbardziej).

Czego potrzebujesz do stworzenia własnej strony www? Czy to coś kosztuje?

Jak założyć stronę internetową, prostą, podstawową?

Bazując wyłącznie na kwestiach technicznych – potrzebujesz domeny. Czyli adresu strony internetowej. Serwera (tak zwanego „hostingu”), do którego podepniesz swoją domenę oraz projektu całościowego strony, jaki zostanie umieszczony na serwerze. To właśnie te trzy elementu – domena, hosting i projekt strony – umożliwią Ci skuteczne jej założenie. W czasach rosnącej inflacji zapewne szybko zadasz sobie pytanie „jak dużym kosztem dla mnie będzie hosting, serwer i projekt?”. Przychodzimy z pomocą! Jednym z najtańszych hostingów w 2023 roku jest Thecamels, z którego coraz chętniej korzystają osoby zakładające swoje strony. Thecamels zapewnia nie tylko kopie zapasowe. Przechowywane przez 30 dni, bezpłatne przeniesienie hostingu w razie potrzeby czy bezpłatny 14-dniowy okres testowy. Również obsługę DNSSEC dla bezpieczeństwa domen, co może być niezwykle ważne w przypadku prowadzenia strony internetowej firmy.

Który hosting dla strony wybrać?

Jeśli dane Twoje i Twojego przedsiębiorstwa znalazłyby się w niewłaściwych rękach – prawdopodobnie naraziłoby Cię to zarówno na duży stres, jak i możliwe duże straty. Wybierając hosting warto zwrócić więc uwagę na dodatkowe zabezpieczenia. Tak zwany pakiet „mini” w Thecamels, doskonały do zastosowania w przypadku pierwszej strony www. W chwili pisania tego artykułu = koszt 89 zł netto za cały rok użytkowania.

Musisz przyznać, że biorąc pod uwagę dodatkowe opcje, z jakich możesz korzystać – jest to naprawdę niewielka suma. Na hostingu w tej cenie możesz prowadzić 5 baz danych, 5 kont mailowych oraz 5 domen. Dopłacając nieco więcej do pakietu „small” za 129 zł netto rocznie – otrzymujesz 100 GB transferu miesięcznie, 10 baz danych, 10 kont e-mail i 10 doment. Jednak Thecamels to niejedyny hosting, z jakiego warto skorzystać – chociaż może Cię to zdziwić, na rynku znajdziesz wiele tańszych możliwości. Jak się okazuje, nawet najbardziej oszczędne przedsiębiorstwa, stać na wykupienie rocznego hostingu. A więc na prowadzenie strony internetowej dla swojego biznesu!

Co ciekawe, koszt domeny zaczyna się już od 5 zł na rok (tak, od 5 zł!). Z kolei gotowy projekt strony, wykonany przez profesjonalistów z agencji marketingowej, to koszt rzędu około 1000-3000 zł netto jednorazowo (w zależności od jakości projektu oraz wykonanych w nim dodatkowych opcji). Decydując się na stronę internetową założoną w WordPressie – nie musisz głowić się nad kosztem projektu. Możesz wybrać jeden z gotowych, praktycznych szablonów.

Co to jest hosting? Co to jest domena?

Osoby, nie mające dotąd do czynienia z tematyką zakładania stron internetowych – z całą pewnością powinny poznać podstawową różnicę między domeną a hostingiem. Choć te dwie rzeczy wydają się być całkiem podobne – różni je sporo kwestii. Przede wszystkim domena to unikatowy adres internetowy, rozpoczynający się od www. Istotną cechą domeny jest jej niepowtarzalność – dlatego znów wracamy do wcześniej wspomnianego tematu.

Jeśli domena, którą planowałeś wybrać dla strony internetowej swojej firmy jest już zajęta – nie zrażaj się!

Wreszcie trafisz na taką, która będzie wolna, a w dodatku spełni Twoje oczekiwania. Być może do wybranej wcześniej domeny warto dodać jedno słowo – również charakteryzujące Twoją działalność. Dla przykładu – jeśli prowadzisz kompleks domków nad morzem o nazwie „Molo”, a domena domkinadmorzem.pl jest już zajęta przez innego użytkownika – ciekawym rozwiązaniem może być dla Ciebie adres taki jak wakacjenadmorzem.pl, urlopnadmorzem.pl czy domkiletniskowe.pl. Ważne, byś nie trzymał się kurczowo wybranych przez siebie słów. Już lekka modyfikacja domeny może sprawić, że będzie nie tylko wolna, ale również znacznie bardziej przyciągająca uwagę niż jej pierwotna wersja!

A co z hostingiem?

Czy on również ma wpływ na wyszukiwanie stron w sieci? Jak najbardziej – to właśnie dzięki hostingowi masz możliwość udostępnienia swojej strony w sieci. W praktyce wygląda to tak, że domena plus projekt tworzą Twoją stronę. Ale dopiero hosting sprawia, że jest „wypuszczona” w świat – czyli w Internet. Hosting to nic innego jak usługa przechowywania strony na serwerze – niezbędna do tego, aby była poprawnie wyświetlana w sieci. Jak widać – zarówno domena, jak i hosting pełnią niezwykle ważne role w funkcjonowaniu strony internetowej Twojej firmy. Wybierając hosting – warto zwrócić uwagę nie tylko na jak najniższe koszta, ale również na jakość oferowanych usług.

Kreatory stron internetowych – warto z nich korzystać?

W Internecie znajdziemy całe mnóstwo kreatorów stron internetowych – które powstały w odpowiedzi na potrzeby Klientów. Największy „boom” tego typu narzędzia przeżywały oczywiście w czasie, kiedy pierwsze firmy decydowały się na założenie swojej strony. Dziś spora część przedsiębiorstw, chcąc zaoszczędzić swój czas – decyduje się na wykupienie spersonalizowanego, specjalnie dla nich przygotowanego projektu. Jeśli Twoje przedsiębiorstwo nie jest gotowe na wydatek rzędu kilku tysięcy złotych netto – z całą pewnością z pomocą może przyjść kreator.

Ważne, aby projektem strony w kreatorze zajęła się ta osoba z Twojego zespołu, która rzeczywiście wykazuje się dużym poczuciem estetyki.

Oczywiście nie musi być to grafik, marketingowiec czy specjalista do spraw social mediów. Czasem najlepsze „oko” do designu stron internetowych może posiadać pracownik, którego nawet nie posądziłbyś o tak dobry smak! Trzy najpopularniejsze kreatory stron www, które warto wziąć pod uwagę w procesie tworzenia to WebWave, WiX i zyro. Pierwszy z nich – WebWave – umożliwia dowolne ustawienie oraz edycję każdego elementu strony. Co sprawdzi się w przypadku tych osób, które chcą wyróżnić się na tle konkurencji, „układając” swoje miejsce w sieci w sposób maksymalnie indywidualny i unikatowy. Co więcej, w WebWavie możemy korzystać zarówno z podstawowych, prostych narzędzi, jak i tych nieco bardziej zaawansowanych (one są też nieco bardziej ukryte – dlatego projektując stronę warto zagospodarować sobie czas tak, aby nie musieć się spieszyć). Z kolei WiX zaskakuje użytkowników ilością szablonów – tu na pewno znajdziesz coś dla siebie!

Możliwość wyboru z ponad 900 proopozycji sprawia, że nawet najbardziej wybredny przedsiębiorca może stworzyć swoją stronę na satysfakcjonującym siebie oraz Klienta poziomie. WiX stawia na prostotę i minimalizm. Dlatego nawet ten projekt, który na początkowym etapie wydawał się mniej udany, finalnie może okazać się naprawdę dobrym posunięciem. Ważna informacja – WiX sprawdzi się również w przypadku budowania sklepu internetowego! I ostatni z kreatorów – zyro. Być może nie zaskoczy nas mnóstwem interesujących funkcji, jednak pozwoli na stworzenie strony www niewielkim zasobem pracy. Kreator jest prosty i taką stronę pozwala też stworzyć.

A jak to wygląda cenowo?

Koszt kreatora zyro zaczyna się od 9 zł miesięcznie (+VAT) dla strony internetowej – i od 19 zł miesięcznie (+VAT) dla sklepu. Z kolei WiX zachęca Klientów cenami już od 17 zł miesięcznie. Oczywiście, dla każdego z kreatorów mamy do wyboru kilka rodzajów pakietów. Tak, aby każdy przedsiębiorca znalazł rozwiązanie dla siebie i swojej firmy.

Kreator umożliwia dopasowanie elementów na stronie pod konkretne potrzeby – na przykład wysuwając opis produktów na pierwszy plan. Co ciekawe, korzystając z możliwości założenia strony internetowej na WordPressie – zapłacisz od około 1600 zł netto do 6000 zł (w zależności od wyżej wspomnianych elementów na stronie).

WordPress umożliwia zaprojektowanie witryny od początu do końca. Dzięki czemu nie musisz wykupywać dodatkowych kreatorów takich jak WiX, zyro czy WebWave. Zanim zdecydujesz która z tych opcji opłaca Ci się najbardziej – zastanów się czego oczekujesz od swojej nowej strony internetowej. Tworząc design strony poprzez bezpłatny kreator – napracujesz się nieco bardziej, bazując na mocno ograniczonym wyborze szablonów, jednak zaoszczędzisz środki finansowe. Z kolei decydując się na stronę na WordPressie czy zaprojektowanie szablonu poprzez jeden z wielu płatnych kreatorów – możesz liczyć na znacznie lepszą jakość swojego projektu.

Którą metodę do zrobienia strony wybrać?

Pytanie o wybór metody jak założyć stronę internetową pada niemalże cały czas. Wszyscy chcemy zaoszczędzić środki, a przy tym móc cieszyć się z jakościowej, profesjonalnej witryny. Aby rzetelnie odpowiedzieć na to pytanie oraz założyć stronę internetową należy poznać dokładne potrzeby założyciela strony. Inne oczekiwania z całą pewnością będzie miała jednoosobowa działalność gospodarcza – na przykład florystka, która chce zaprezentować swoją ofertę w Internecie. Inne spółka akcyjna. A jeszcze inne firma, która zajmuje się trzema różnymi projektami (na przykład wynajmem nieruchomości, ich sprzedażą i inwestycją).

Niezależnie od ilości zakładek, jakie będziesz potrzebował. Od tego na jaki kreator finalnie się zdecydujesz i jak bardzo prosta ma być Twoja strona – ciekawym rozwiązaniem wydaje się być witryna założona poprzez WordPress. Nie da się ukryć, że to właśnie możliwość stworzenia własnej strony na WordPressie od lat przyciąga całe mnóstwo zainteresowanych osób. Ze względu na stosunkowo niewielki koszt, sporo możliwości, a przede wszystkim łatwość oraz intuicyjność obsługi. Jest to o tyle ważne, o ile sam zamierzasz zajmować się swoją stroną. Możesz przeszkolić do tego celu pracownika, który nigdy wcześniej nie pracował na stronie internetowej. Ostateczna decyzja wyboru zawsze powinna być podyktowana tym, czego rzeczywiście oczekujesz od strony internetowej – i na który z jej elementów jesteś w stanie przeznaczyć najwięcej środków finansowych.

Być może – jak myślisz – design w Twojej branży nie odgrywa znaczącej roli (poniważ zajmujesz się na przykład logistyką, a nie fotografią). Jednak w dobie dzisiejszego e-marketingu, pozornie niezwiązana z estetyką branża, może, a nawet powinna być interesująco przedstawiona w Internecie.

Co muszę mieć, aby założyć swoją stronę internetową?

Założenie własnej strony internetowej – jak już wiesz – opiera się na trzech podstawowych elementach. Aby samodzielnie załozyć stronę potrzebujesz domeny (unikatowego adresu witryny), hostingu (czyli innymi słowy serwera) oraz projektu / szablonu strony. Pozyskując te trzy elementy – możesz swobodnie zakładać swoją stronę internetową! Jeśli nie chcesz jednak tracić czasu na zamartwianie się nieco bardziej skomplikowanymi kwestiami typu „jak kodować” czy „jak wgrać pliki na stronę” – możesz skorzystać z pomocy agencji marketingowych. Które codziennie realizują projekty stron www dla swoich Klientów.

Niezależnie od tego czy podejmiesz się sam wyzwania założenia witryny firmy – odpowiadając na pytanie „jak założyć stronę?” –

Warto zwrócić uwagę na kilka istotnych czynników. Pierwszy z nich to czas – dysponuj odpowiednią ilością czasu. I choć ta kwestia wydaje się być oczywista – założenie strony internetowej to proces, który wymaga pochylenia się nad najważniejszymi kwestiami. Drugi czynnik – środki finansowe. Niezależnie od ich ilości – warto, aby zostały spożytkowane na ten element, na którym najbardziej Ci zależy. I trzeci czynnik – dystans. Projektując swoją stronę z odpowiednio zdystansowanym nastawieniem – zastanawiając się jak Ty sam odebrałbyś ją w Internecie – z całą pewnością uda Ci się stworzyć unikatowy, indywidualny, a przede wszystkim przynoszący zyski projekt. Który pomoże Twojej działalności wejść na wyższy poziom marketingu internetowego!

Jak promować własną stronę w sieci?

Aby skutecznie promować własną stronę w sieci – potrzebujesz konta firmowego na Facebooku, Instagramie i Linkedinie. Te trzy serwisy to dopiero początek aktywnej promocji. Wraz z upływem czasu, a co za tym idzie zyskiwaniem coraz to większej popularności, możesz promować firmę poprzez kanał na Youtube. Social media dają nieograniczone możliwości! Swoje konta – podobnie jak tworzenie strony internetowej – możesz prowadzić samodzielnie. Lub zlecić koordynację doświadczonej osobie, na przykład freelancerowi czy agencji marketingowej.

Ważne, aby komunikacja Twojego przedsiębiorstwa, odbywająca się na wszystkich kontach firmowych w social mediach, była spójna i jednolita. Mowa oczywiście nie tylko o kolorystyce i designie czy wgraniu tej samej wersji logo na konto firmowe na Facebooku i Instagramie – ale również o język, jakim będziesz posługiwał się w social mediach firmy. Wyjątek może stanowić Linkedin – gdzie dominuje profesjonalna, nieco bardziej służbowa i oficjalna grupa Odbiorców.

Ważne, by – posiadając dobrej jakości, sprawnie działającą stronę internetową – dodać ją w zakładkę „Informacje” zarówno na Facebooku, Instagramie i Linkedinie. Na Instagramie możesz śmiało wpisać ją w „bio” – czyli w krótki opis swojej działalności. „Odsyłając” potencjalnych Klientów z social mediów na stronę internetową i odwrotnie – budujesz nie tylko znacznie większe zasięgi, ale również realnie przyczyniasz się do wzrostu sprzedaży swoich produktów i usług, stając się bardziej widocznym niż wtedy, kiedy po prostu prowadziłeś stronę. Im więcej udostępnień Twojej strony przez osoby trzecie – na przykład firmę, której świadczyłeś usługi, a która jest zadowolona z Twojej pracy i poleca Cię na łamach swojego firmowego Facebooka – tym większy ruch organiczny, czyli taki, który nie powstał z reklam, a nawiązał się poprzez inne, spontaniczne działania użytkowników.

Dlaczego warto założyć stronę internetową?

Korzyści z założenia swojej własnej strony internetowej można mnożyć – przede wszystkim „wychodzisz” z cienia, pokazując swoją ofertę znacznie szerszemu gronu niż dotychczas. Jeśli strona rzeczywiście działa szybko i bezproblemowo, a w dodatku przyciąga uwagę interesującą kolorystyką oraz umiejętnym, przemyślanym ułożeniem elementów na stronie (z myślą o jak największym komforcie Klienta, który będzie wyszukiwał na niej informacji – na przykład o Twoich produktach) – z całą pewnością przełoży się na wzrost zysku Twojej firmy.

Jak już wiesz – witryna firmowa to pierwszy krok do budowania pozytywnego wizerunku w sieci. Znaczenie ma niemalże wszystko! Zarówno dobór barw, czcionki, dynamiki przejść, zdjęć i treści, które umieścisz na stronie – to wszystko ma wpływ na to, czy Klient zostanie na Twojej stronie dłużej, czy już po chwili inna witryna skupi Jego uwagę. „Wypełniając” swoją stronę internetową treściami – warto skorzystać z pomocy profesjonalnego copywritera, który – bazując na przemawiającym do Klientów języku korzyści – przedstawi Twoją ofertę w możliwie najlepszy sposób.

Twoja własna strona internetowa to również start na drodze pozycjonowania – kiedy założysz już witrynę, zapoznaj się z ofertą sprawdzonej agencji marketingowej, która podpowie Ci jak sprawić, aby to właśnie Twoją stronę najchętniej wybierali internauci, szukający konkretnych propozycji w wynikach wyszukiwania Google.
Jak się okazuje – opcja żeby założyć stronę internetową pozostaje w zasięgu ręki każdego z nas. Bazując na odpowiedniej dawce wiedzy – nawet laik jest w stanie stworzyć atrakcyjną wizualnie, funkcjonalną stronę www, przyciągającą potencjalnych Klientów! Jedyne co potrzebujesz to domena, hosting, projekt strony lub gotowy szablon (który znajdziesz na przykład na WordPressie) i… głowę pełną pomysłów!

Jeżeli jesteś na etapie zakładania strony, sklepu internetowego. Wyboru domeny, serwera. Napisz do mnie bezpośrednio lub zadzwoń. Doradzę Ci oraz zrobię wszystko dla Ciebie z tego tematu. Będziesz zadowolony oraz na pewno zwiększysz moimi działaniami sprzedaż swoich usług, produktów albo podniesiesz swój prestiż jeszcze bardziej.

Zadzwoń, napisz porozmawiajmy: https://abcseo.pl/kontakt-pozycjonowanie-tworzenie-stron-internetowych

Nic za to nie zapłacisz a możesz tylko zyskać:)
Powodzenia!


Dodaj komentarz

Strona korzysta z plików cookies Zobacz

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close