Long tail marketing – pozycjonowanie szerokie. Poradnik


Long tail marketing Sprawdź dlaczego warto pozycjonować pod różne typy fraz swoja stronę, sklep internetowy, bloga, forum

Pozycjonowanie stron nie jedno ma imię! Wiedzą o tym nie tylko doświadczeni, podążający za najnowszymi trendami marketingu internetowego specjaliści, ale również wszyscy ci przedsiębiorcy, którym zależy na skutecznym i efektywnym pozycjonowaniu witryny czy sklepu internetowego. Którzy na własną rękę próbują zgłębiać tajniki konkretnych działań.

Choć powszechnie znany jest już temat pozycjonowania samego w sobie a więc standardowego. Opartego na działaniach takich jak prowadzenie bloga („naszpikowanego” określonymi frazami kluczowymi), tworzenie atrakcyjnego contentu (równie bogatego w słowa kluczowe) czy przyspieszenia ładowania strony. O tyle „nowe” odmiany pozycjonowania – takie jak pozycjonowanie lokalne czy oparte na Google Voice (zobacz artykuł https://abcseo.pl/google-voice-search-pozycjonuj-pod-wyszukiwanie-glosowe ) nie są już tak często wykorzystywane. A szkoda! Nie da się ukryć, że to właśnie przedsiębiorcy śledzący najpopularniejsze aktualnie sposoby działania w szeroko pojętym marketingu internetowym, bądź powierzający swoje działania doświadczonym specjalistom z agencji marketingowych czy interaktywnych, znacznie wyprzedzają konkurencję. Nic dziwnego, że dziś oczy zaciekawionych skierowane są na nowy trend – bazujący na pozycjonowaniu pod różne typy fraz.

Zanim jednak przejdziemy do tak zwanego „pozycjonowania szerokiego” – warto przypomnieć sobie dlaczego tak ważne jest wdrażanie tego typu działań.

Choć pozycjonowanie rzeczywiście może wydawać się dziś bardzo oczywistym krokiem wykonywanym prawie że przez każdego zorientowanego w świecie biznesu przedsiębiorcę, wciąż watro podejmować określone działania z nim związane. Głównym celem SEO – z angielskiego „Search Engine Optimalization” jest zwiększenie widoczności strony czy sklepu internetowego w wyszukiwarce. Więc docelowo wzrost ruchu organicznego w witrynie.

Czym z kolei jest ruch organiczny?

To ruch spowodowany wszelkimi, niezwiązanymi z reklamą działaniami. O ruchu organicznym można mówić między innymi wtedy, gdy Odbiorca nie trafi na stronie poprzez „kliknięcie” w reklamę. Ale chociażby poprzez znalezienie strony w wyszukiwarce.

Proces wejścia w witrynę z łatwością można przewidzieć im wyżej plasuje się strona, im bardziej rzuca się w oczy, tym większe prawdopodobieństwo, że Internaura wybierze właśnie Nas. Klikając w link strony lub sklepu już tylko krok dzieli go od zakupu naszego produktu czy usługi. Reasumując pozycjonowanie to wszelkie te działania, które sprzyjają naszemu biznesowi. W żadnym wypadku nie chodzi tylko o PR – ale o rzeczywisty, skuteczny marketing internetowy, realnie generujący zyski. Im wyżej strona wyświetla się w Google – tym więcej zainteresowanych osób znajdzie się na naszej stronie. Czy jeszcze kogokolwiek trzeba przekonywać o tym jak skuteczne może okazać się zoptymalizowanie strony lub sklepu właśnie pod kątem SEO? Podejmując podstawowe działania, mające na celu podstawowe pozycjonowanie – z łatwością można „wkraczać” na bardziej złożone jego odmiany. I tu pojawia się aktualny trend – pozycjonowanie szerokie. Jak pokazują prognozy – prawdopodobnie w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy skorzysta z niego sporo skoncentrowanych na marketingu internetowym przedsiębiorców.

Kiedy więc jest najlepszy czas na działanie pod kątem tak zwanego „long tail SEO”?

Teraz – kiedy być może Twoja konkurencja jeszcze o nim nie słyszała. Jeśli już teraz samodzielnie lub z pomocą agencji pozycjonujesz swoją stronę lub sklep internetowy w sposób standardowy – wdrożenie pozycjonowania pod różne typy fraz może okazać się zupełnie naturalne. Wynikające z określonej strategii marketingowej. Jeśli jednak nie pozycjonowałeś / aś do tej pory – nic straconego! Zespół doświadczonych profesjonalistów ze sprawdzonej agencji marketingowej z całą pewnością przyjdzie Ci z pomocą. Generując nie tylko wyższą pozycję Twojej witryny w Google, ale również… wyższy zysk! O co tyle hałasu? Czy pozycjonowanie szerokie – Long tail marketing rzeczywiście może zmienić marketing internetowy? I czy sprawdzi się w każdej branży? Podpowiadamy!

Jeżeli chcesz abym to ja pomógł Ci wypozycjonować Twoja strone, sklep internetowy, napisz lub zadzwońbezpośrednio do mnie. Porozmawiamy. Doradzę Ci co zrobić abyć więcej sprzedawał swoich usług, produktów. Kliknij bezpośrednio: https://abcseo.pl/kontakt-pozycjonowanie-tworzenie-stron-internetowych

Long tail SEO – dla kogo?

Long tail SEO – a więc pozycjonowanie szerokie Long tail marketing – rzeczywiście może sprawdzić się w każdej branży. Niezależnie od tego czy zajmujesz się produktem czy usługą – long tail SEO realnie może Ci pomóc!

Czym właściwie jest „pozycjonowanie na długi ogon”?

To nic innego jak pozycjonowanie za pomocą długich, szczegółowych fraz. Dla przykładu, właściciel kawiarni w Krakowie, chcąc pozycjonować szeroko, nie użyje standardowej frazy „kawiarnia Kraków”, idąc w kierunku słów kluczowych takich jak „kocia kawiarnia dla diabetyków Kraków Prądnik Czerwony”. Na tym przykładzie możesz zaobserwować różnicę między być może znanym Ci już standardowym pozycjonowaniem, a „long tail”. Im więcej szczegółów, detali, z pozoru nieistotnych, rzadko wpisywanych informacji tym lepiej! Jak się okazuje hasła, które mogą wydawać się nieistotne w pozycjonowaniu potrafią wspaniale pozycjonować stronę!

Być może właśnie dla Twojego potencjalnego Klienta fraza „dla diabetyków” (w przypadku, gdy ma ochotę zjeść smaczny zdrowy, przystosowany do swojej diety deser). Czy „Kraków Prądnik Czerwony” (wtedy, gdy zamieszkuje właśnie tę dzielnicę i nie ma ochoty podróżować dalej) okaże się numerem jeden i to właśnie ją zdecyduje się wpisać w Google. Inne frazy kluczowe pod SEO long tail to na przykład „rower górski Gold PR 600” (a więc uwzględnienie konkretnego modelu pojazdu w słowach kluczowych), „konsultacje adwokackie rozwód Warszawa” (a więc fokus na okresloną usługę – w tym wypadku konsultacje związane z rozwodem). Czy „jak założyć kanał na Youtube” (gdy Odbiorca poszukuje dokładnego rozwiązania swojego „problemu”. Tu: braku wiedzy na temat założenia kanału w popularnym serwisie). Jak widzisz – im więcej szczegółow, tym lepiej!

Nie da się ukryć, że dla osób niedoświadczonych w pozycjonowaniu – „long tail SEO” może stanowić nie lada wyzwanie. Na szczęście dzięki profesjonalnym agencjom marketingowym, dysponującym wyspecjalizowaną kadrą, już w ciągu kilku miesięcy pozycja strony internetowej lub sklepu może znacząco wzrosnąć!

Long tail – jak działa?

Long tail marketing, a więc pozycjonowanie szerokie. Oparte na kilku frazach odbywa się wówczas, gdy pozycjonujący stronę lub sklep używa więcej niż dwóch fraz. Najczęściej jest to 5-6 fraz – skupiających się na istotnych dla Odbiorcy hasłach. To właśnie dzięki nim pozycjonowanie szerokie jest tak skuteczne – a co za tym idzie, wzbudza zainteresowanie tak wielu osób. Co ciekawe, jeszcze kilka lat temu, pozycjonowanie bazowało głównie na krótkich, konkretnych frazach – na przykład „fryzjer Warszawa”. Tak zwane „fat head” są dziś jednak praktycznie nieaktualne. Wzrost pozycji strony w wyszukiwarce odbywa się w zupełnie inny sposób. Inne frazy, nazywane z angielskiego „chunky middle” również idą w odstawkę. Są to słowa kluczowe plasujące się między konkretnymi, krótkimi frazami, a tymi „long tail”. Przykładem „chunky middle” może być hasło „buty sportowe do 200 zł”. Niestety, dzisiejszy dynamiczny świat marketingu internetowego również nie pokłada w nich już nadziei.

Czy więc „long tail SEO” można uznać za trend, który zostanie z nami na dłużej, zmieniając e-marketing o 180 stopni? Być może tak – ze względu na to, że szczegółowość wpisywanych fraz również ulega drastycznym zmianom! Potencjalny Klient, Odbiorca, Internauta staje się coraz bardziej dociekliwy i wymagający. On nie chce już tylko „odkurzacza Silver”, poszukując coraz częściej „bezprzewodowego odkurzacza Silver Plus 10-170 z kamerką”. Już wiesz w czym rzecz?

Jak używać long tail keywords?

Aby prawidłowo pozycjonować poprzez długie, szczegółowe frazy – warto rozróżniać je spośród „chunky middle”. Jak widać – nie jest to wcale takie proste. Nie bez powodu szeroko pojętym pozycjonowaniem skutecznie zajmują się doświadczeni specjaliści w tej dziedzinie. Posiadający na swoim zawodowym koncie pozycjonowanie setek stron i sklepów internetowych. Które z niewidocznych w wyszukiwarce stały się liderami wyświetlanymi na pierwszej stronie. I choć sporo firm w dzisiejszych czasach zastanawia się na czym przyoszczędzić.

Pozycjonowanie szerokie, z wielu względów, warto uznać za opłacalną inwestycję. Podobnie jak w pozycjonowaniu standardowym – tutaj również należy uzbroić się w cierpliwość. Pierwsze efekty prawidłowo wdrożonego pozycjonowania szerokiego – powinny być widoczne po upływie około 8 miesięcy. Po wdrożeniu odpowiednich działań – na czele z długimi, szczegółowymi frazami – wystarczy… poczekać. I choć może wydawać się to niezwykle proste – samo wdrożenie long tail SEO wymaga odpowiedniej wiedzy i kompetencji.

Niestety, w przypadku gdy pozycjonowanie szerokie zostanie wdrożone w sposób niepełny bądź niewłaściwy – nie tylko środki finansowe pójdą na marnę. W pozycjonowaniu kluczowy jest czas. Im szybciej zdecydujemy się na „zaaplikowanie” określonych fraz „z długim ogonem”, tym szybciej możemy liczyć na realne, satysfakcjonujące nas efekty. Co ciekawe, jak pokazują badania – coraz więcej osób bazuje właśnie na długich, rozwiniętych frazach. Zastanówmy się więc z perspektywy Odbiorcy. Szukając sukienki na studniówkę w kolorze czerwonym w Katowicach wpiszemy w wyszukiwarkę „sukienki Katowice” czy raczej „czerwone sukienki na studniówkę Katowice”? Odpowiedź nasuwa się sama! Działania, na które warto postawić – również.

Pozycjonowanie długi ogon – co to jest?

Pozycjonowanie „long tail” – a więc długimi, skupionymi na detalach frazami. Niesie ze sobą szereg korzyści (niezależnie od branży w której działa Twój sklep internetowy czy strona!). To dobra wiadomość dla tych przedsiębiorców, którzy chcą wdrożyć nowoczesne, idące z duchem czasu. Przede wszystkim bazujące na tym co rzeczywiście wpisują w wyszukiwarkę Odbiorcy – metody.

Nie da się ukryć, że to właśnie pozycjonowanie jest wciąż najchętniej wybieranym sposobem na wzrost zarówno pozycji w wyszukiwarce, jak i na… sprzedaż! Jakie są najistotniejsze zalety long tail SEO? Przede wszystkim – niewielka konkurencja! Przynajmniej – póki co. Na szczęście dla osób, które wiedzą już o tym sposobie pozycjonowania nie jest ono (jeszcze) tak popularne jak pozycjonowanie w sposób standardowy. Im niższa konkurencyjność – tym wyższe prawdopodobieństwo, ze to właśnie Ty i Twój biznesz wyróżnisz się w sieci właśnie dzięki tej metodzie. Inną, niezwykle ważną zaletą long tail SEO jest przyciąganie tych osób, które naprawdę są zainteresowane Twoim produktem czy usługą. Doskonale wiedzą czego chcą, szukają tego w sieci w sposób szczegółowy, a co za tym idzie – wzrasta prawdopodobieństwo ich zakupu produktu bądź usługi właśnie na Twojej stronie!

Czy to nie to stanowi cel większości przedsiębiorców?

Dotarcie do szerokiego grona potencjalnych Klientów może stanowić pierwszy, najważniejszy krok ku zwiększeniu sprzedaży. Przyciągasz tych ludzi, którzy realnie chcą nabyć produkt lub usługę, którą oferujesz. Jednak to nie wszystko! Osoby, poszukujące określonej frazy (na przykład „buty do pole dance czarne”) – chętniej wykonają wspierające SEO kroki (takie jak zapis do interesującego newslettera – na przykład o tańcu). Jak się okazuje – trafienie do zainteresowanych (a nawet zdecydowanych!) zakupem osób, to 99% sukcesu. 1% to po prostu dobry produkt czy usługa – wysoka jakość, na którą coraz większa część z nas – Odbiorców – zwraca uwagę na co dzień.

Jak wyszukiwać frazy long tail?

Wyszukiwaniem fraz „z ogonem” może zająć się profesjonalna agencja. Takie właśnie rozwiązanie podpowiadamy Ci wtedy, kiedy nie dysponujesz wystarczającą ilością czasu, aby rzeczywiście poświęcić uwagę i energię na to, aby pozycjonować właściwie. Skorzystanie z bezpłatnych narzędzi – takich jak chociażby Answer The Public – nie wystarczy. Jak wspomnieliśmy – kluczowe we właściwym pozycjonowaniu – jest doświadczenie. Nic dziwnego, że coraz to więcej przedsiębiorców woli powierzyć działania związane z marketingiem internetowym wyspecjalizowanej agencji. Płatne narzędzie do wyszukiwania fraz „z długim ogonem” to chociażby Senuto – znane w gronie doświadczonych marketingowców. Jak pokazuje doświadczenie – przedsiębiorcy nie zawsze dysponują określoną ilością czasu (tak, aby pozycjonować na odpowiednim poziomie).

Wiedza i kompetencje wymagają czasu. Jeśli zdecydujesz się na przeszkolenie jednego z pracowników w tym zakresie, powinieneś liczyć się z tym, że nawet kilkanaście tygodni zgłębiania tajników SEO (również w wersji „long tail”) może okazać się nieskuteczne. Do fraz kluczowych, które wzbogacą stronę czy sklep, w żadnym razie nie należy podchodzić intuicyjnie. Dokładnie czy dana fraza jest chętnie wpisywana czy nie, jest w stanie poinformować wyłącznie profesjonalne, sprawdzone narzędzie. Jeśli do czasu poświęconego na zgłębianie wiedzy dodamy czas, który musimy przeznaczyć na analizę konkurencji (tak samo ważną w SEO samym w sobie, jak i SEO long tail). Pytanie „czy warto skorzystać ze wsparcia profesjonalnej agencji marketingowej?” wydaje się mieć wyłącznie jedną odpowiedź.

Niezależnie od decyzji którą drogą zdecydujesz się pójść – warto, by nie zapomnieć o pozycjonowaniu szerokim. To właśnie ono w najbliższym czasie może stać się nie tylko popularnym trendem w marketingu internetowym, ale również – hitem! Dzięki zastosowaniu długich, szczegółówych fraz – na witrynę trafiają te osoby, które precyzyjnie okresliły czego poszukują. Przedsiębiorcy, którzy właśnie decydują się na long tail SEO – z całą pewnością odczują zalety pozycjonowania szerokiego „na własnej skórze”!

Long tail marketing – interesujący trend!

I choć marketing internetowy niemalże z miesiąca na miesiąc zaskakuje nas kolejnymi nowościami. To właśnie „long tail keywords”, a więc dłuższe frazy kluczowe, mogą zostać z nami na dłużej. Im więcej słów dodamy do fraz i im bardziej je uszczegółowimy . Tym większe prawdopodobieństwo, że pozycjonowanie szerokie wdrożymy w prawidłowy sposób. Jeśli mamy wątpliwości co do tego czy sami chcemy, aby samodzielnie pozycjonować stronę internetową czy sklep – poprośmy o wsparcie zaufaną, sprawdzoną agencję.

Doświadczeni specjaliści nie tylko wdrożą long tail SEO bez najmniejszych problemów ale również skrupulatnie będą monitorować jej efekty. Informując Cię o bieżącyh rezultatach. Jeśli już dziś pozycjonujesz swoją witrynę w standardowy sposób – nie zapomnij zapytać swojego marketingowca o nowy trend, który potrafi zaskakiwać skutecznością! Posiadając wiedzę na temat aktualnego „must have” w e-marketingu – ogromnym błędem byłoby jego zignorowanie! Long tail SEO już za kilka miesięcy może poskutkować nie tylko większym zaangażowaniem Odbiorców, ale również wzrostem sprzedaży. I choć pozycjonowanie jak pisaliśmy wymaga czasu. Część ekspertów uważa, że to właśnie long tail SEO ma szansę stać się jednym z najszybszych jego sposobów! Rozwiązanie idealne? Czas pokaże! Jedno jest pewne – baczne śledzenie trendów może znacząco przybliżyć Cię do sukcesu i… wyprzedzenia konkurencji!


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Strona korzysta z plików cookies Zobacz

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close