Google Voice Search – pozycjonuj pod wyszukiwanie głosowe


Nowy trend, nowe zasady SEO, nowe możliwości!

Google Voice Search – pozycjonuj pod wyszukiwanie głosowe. Nie da się ukryć – dynamiczny, wciąż zaskakujący nas świat marketingu internetowego, wciąż posuwa się naprzód. Specjaliści, pracujący w agencjach marketingowych w Polsce i na świecie, nie tylko starają się monitorować aktualne trendy w reklamie. Również – przewidywać je! Jednym z najświeższych rozwiązań, po które w niedługim czasie sięgnie całkiem spora część przedsiębiorców, chcących rozwijać swoją firmę i markę osobistą jest tak zwany Google Voice Search. Jak sama nazwa wskazuje – swoje działanie opierać będzie na… wyszukiwaniu głosowym! I choć dziś nagrywanie wiadomości głosowych, odsłuchiwanie je i posługiwanie się lubianymi „głosówkami” na co dzień nie dziwi już nikogo. Pozycjonowanie witryn i sklepów internetowych właśnie pod wyszukiwanie głosowe, może wydawać się nieco bardziej skomplikowane. Czym jest Google Voice Search i czy naprawdę działa? Jak przebiega pozycjonowanie poprzez mniej standardowe narzędzie? I czy rzeczywiście może przynieść satysfakcjonujące rezultaty? Podpowiadamy!

Google Voice Search – dla kogo?

Jedno z najnowszych narzędzi do pozycjonowania strony w wyszukiwarce Google Voice Search spodoba się wszystkich tym przedsiębiorcom, którym zależy na maksymalnym działaniu. Mającym na celu promowanie marki. Znane do tej pory tradycyjne pozycjonowanie czy pozycjonowanie lokalne, choć przynosi realne efekty może okazać się zbyt mało skuteczne. W czasach, gdy konkurencja sięga po całe spectrum możliwości. Osoby, które nigdy wcześniej nie pozycjonowały witryny czy sklepu internetowego w wyszukiwarce powinny zdecydować się na pakiet pełnego pozycjonowania. Również na pozycjonowanie głosowe. Z kolei ci przedsiębiorcy, którzy od jakiegoś czasu pozycjonują już swoje strony – w żadnym wypadku nie mogą spoczywać na laurach! To właśnie skrupulatne monitorowanie trendów w SEO może pomóc właścicielom firm w uzyskaniu najlepszego rezultatu. Pozycjonowanie od lat pozostaje jedną z najchętniej wybieranych usług z ofert profesjonalnych agencji marketingowych. Nic dziwnego! To właśnie poprzez skuteczne pozycjonowanie a więc zwiększanie widoczności witryny w sieci przedsiębiorca ma możliwość dotarcia do większej ilości Odbiorców. A co za tym idzie… pozyskania nowych Klientów!

Czym jest Google Voice Search?

Google Voice Search to oprogramowanie Google, dające możliwość korzystania z wyszukiwania głosowego. Nowoczesne narzędzie przetwarza sygnał głosowy w tekst, rozpoznając mowę. W praktyce oznacza to dużą wygodę na co dzień – użytkownik nie musi wpisywać danej frazy, aby wyszukać ją w Internecie. Już dziś możemy zaobserwować wyższość „głosówek” nad tradycyjnym wpisywaniem tekstu. Korzystają z niego nie tylko zabiegani, młodzi ludzie, ale wszyscy Ci z nas, którzy – dla przykładu – często przebywają w podróży. Będąc za kółkiem nie mogą używać rąk do wpisania tekstu. Tworząc wiadomość przy pomocy głosu nie tylko nie muszą odrywać się od jazdy, ale również mogą liczyć na tak samo skuteczne pojawienie się wyników wyszukiwania w Google. Co w przypadku standardowego pisania. Wnioski pozostają oczywiste – Google Voice Search to bez wątpienia przyszłość nie tylko komunikacji, ale również… marketingu internetowego! Dzięki narzędziom głosowym wyszukiwanie fraz staje się dostępne dla wszystkich. Również dla osób niewidomych czy tych z nas, którzy mają problemy z wpisywaniem haseł w wyszukiwarkę. Czym różni się pozycjonowanie poprzez „pisanie głosem” od tego, które wszyscy znamy?

Pozycjonowanie w Google Voice Search – jaki jest cel?

Jak wiemy – samo założenie witryny internetowej nie wystarczy. W dzisiejszym, nieustannie zmieniającym się świecie e-marketingu aby zrobić wrażenie na Odbiorcy nie wystaczy atrakcyjna szata graficzna. Multum możliwości na samej stronie czy sklepie czy „podpięcie” jej do innych kanałów (na przykład social media). Najbardziej profesjonalna, najstaranniej wykonana witryna wciąż pozostanie zwykłym fragmentem sieci jeśli poprzez wdrożenie właściwych działań nie podniesie swojej pozycji w wyszukiwarce.

Co to oznacza w praktyce?

Pozycjonowanie to innymi słowy „pokazanie strony” Odbiorcom, Internautom. Znacznie większe szanse na odwiedzenie, a tym samym na zwiększenie ruchu organicznego (niepochodzącego z reklam) mają te witryny, które widnieją na pierwszej stronie wyszukiwania Google. Doskonale wiemy, że sami wyszukując w Internecie określoną frazę, na przykład „czyszczenie tapicerki Wrocław” – wybierzemy do współpracy firmę, znajdującą się wysoko (a nie na przykład z trzeciej czy czwartej strony). Celem pozycjonowania w Google Voice Search pozostaje więc dokładnie to samo działanie, jak przy pozycjonowaniu innymi metodami. Zarówno w jednej, jak i drugiej formie, osobie pozycjonującej stronę czy sklep internetowy zależy na „podniesieniu” pozycji w wyszukiwarce. Dzięki czemu może trafić do znacznie większej ilości potencjalnych Klientów.

Jak pozycjonować w Google Voice Search?

Pozycjonowanie w Google Voice Search opiera się na dłuższych, pytających frazach – w przeciwieństwie do pozycjonowania standardowego. Dla przykładu – przy pozycjonowaniu tradycyjnym, w przypadku chęci znalezienia barbera w Opolu, użytkownik wpisze w wyszukiwarkę prawdopodobnie hasło „barber Opole”. Dokładnie ten sam cel – znalezienie barbera w Opolu – w wyszukiwaniu głosowym obejmie już nieco inne frazy. „Gdzie znajdę barbera w Opolu” czy „Jakie są barber shopy w Opolu” to znacznie bardziej prawdopodobne hasła, których zdecyduje się użyć osoba, korzystająca z opcji Voice. Najważniejszą informację dla osób chcących pozycjonować witrynę w Google Voice Search jest więc używanie dłuższych, naturalnych fraz pytających. Dokładnie takich jakich sami użyliby w określonej sytuacji. Przedsiębiorca, prowadzący sklep z suplementami w Katowicach – aby umożliwić swojej witrynie zwiększenie pozycji w wyszukiwaniu głosowym – powinien „nasycić” ją hasłami takimi jak „Gdzie znajduę suplementy w Katowicach?”, „Gdzie kupię suplementy na Śląsku” i tym podobnymi. Polecanym przez profesjonalistów od SEO rozwiązaniem zarówno przy pozycjonowaniu głosowym, jak i tradycyjnym jest prowadzenie bloga. Na blogu należy zamieszczać regularne wpisy na temat profilu działalności firmy. To właśnie w blogowych postach łatwo i skutecznie można ująć określoną frazę, „podnoszącą” pozycję strony www.

Google Voice Search a FAQ

Jak już ustaliliśmy – podstawową różnicą między tradycyjnym pozycjonowaniem, a pozycjonowaniem w Google Voice Search – są frazy kluczowe. Dłuższe, pytające formuły warto użyć w popularnej na wielu stronach zakładce „FAQ”. W której producent towaru czy osoba oferująca określone usługi, umożliwia osobom zainteresowanym poznanie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Jednak samo wstawienie odpowiednich fraz na stronę nie wystarczy – im więcej dokładnych, szczegółowych danych… tym lepiej! Statystyki to jedna z tych rzeczy, które bardzo lubi Google Voice Search. Dlatego im częściej będziemy posługiwać się nimi w witrynie internetowej, tym większa szansa na właściwe jej wypozycjonowanie głosowe. Podobnie jak w pozycjonowaniu tradycyjnym czy lokalnym – przedsiębiorcy, aby zająć się tym obszernym tematem marketingowym, mogą skorzystać z pomocy profesjonalistów. Nowoczesne agencje marketingowe chętnie pomogą w pozycjonowaniu w Google Voice Search – stosunkowo nowym narzędziu do wdrażania skutecznego marketingu internetowego. Warto pamiętać, że chcący zaoszczędzić środki przedsiębiorca – próbujący wypozycjonować stronę czy sklep samodzielnie – znacznie więcej może stracić aniżeli zyskać. Niestety, w sytuacji kiedy pozycjonowanie rozpocznie się źle – agencja nie tylko będzie musiała zacząć wszystko od nowa. Również naprawić wsześniej wyrządzone szkody.

Pozycjonowanie w Google Voice Search
– co powinieneś wiedzieć?

Równie istotną kwestią co wpisywanie długich, pytających fraz pozostają sprawy, odgrywające ważną rolę również w standardowym pozycjonowaniu. Mowa oczywiście o prędkości ładowania strony oraz optymalizacji jej wyświetlania na urządzeniach mobilnych (telefonie czy tablecie). To właśnie najszybciej ładujące się strony zajmują jedne z najwyższych miejsc w wyszukiwarce – dlatego nie warto bagatelizować tego tematu. Jak widać, pozycjonowanie w Google Voice Search i nieco bardziej tradycyjne nie stoją do siebie w kontrze – wręcz przeciwnie! Działając na korzyść pozycjonowania głosowego – pomagasz również w pozycjonowaniu standardowym. Warto, aby strona internetowa zawierała więc nie tylko krótkie, chwytliwe frazy („fryzjer męski Kołobrzeg”). Ale również rozbudowane, pytające („gdzie znajdę fryzjera męskiego w Kołobrzegu?”). Uzyskanie odpowiedniego balansu obu typów haseł pomoże w osiągnięciu celu pozycjonowania. Finalnie dając możliwość pozyskania nowych, zdecydowanych na zakup produktu czy usług Klientów!
Jak widać, nowoczesny marketing internetowy niejedno ma imię. I choć Google Voice Search wielu z nas może wydawać się dziś nieco „egzotyczny” – już niebawem stanie się coraz popularniejszy. Warto być krok przed konkurencją. Już dziś spróbować działania z jego użyciem, wspierając dodatkowo (być może wcześniej zastosowane) pozycjonowanie standardowe. Przedsiębiorcy, chcący podążać z duchem czasu mogą już dziś porozmawiać z ekspertami z zaufanej agencji marketingowej. Tak aby w pełni rozwiać swoje wątpliwości i poznać wachlarz możliwości praktycznego i wygodnego Google Voice Search. Niezależnie od wyboru sposobu pozycjonowania – warto mieć na uwadze, że dopiero połączenie kilku z nich (na przykład lokalnego z głosowym) może przynieść oczekiwane rezultaty. Im więcej sprawdzonych działań we wszystkich możliwych kanałach Google tym większa szansa na świetne wyniki. A co za tym idzie – dotarcie na sam szczyt w wyszukiwarce!
Czy pozycjonowanie w Google Voice Search ma więc większy sens? Jak najbardziej – szczególnie teraz, gdy pozycjonowanie w standardowej formie wciąż jest bardziej popularnym rozwiązaniem. Decydując się na pozycjonowanie w Google Voice Search na początku 2023 roku – z łatwością wyprzedzisz konkurencję, zapewniając sobie wysoką pozycję w wyszukiwarce Google!

Jeżeli chcesz abym pomógł Ci wypozycjonować Twoją stronę firmową, sklep internetowy. Ustawił oraz poprowadził dla Ciebie kampanie facebook Ads, Google Ads poprawiając tym Twoja sprzedaż, napisz do mnie lub zadzwoń https://abcseo.pl/kontakt-pozycjonowanie-tworzenie-stron-internetowych


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *