Pozycjonowanie lokalne – promuj swoją firmę lokalnie!


Pozycjonowanie lokalne to szereg przemyślanych, powiązanych ze sobą działań, mających na celu poprawę widoczności witryny bądź sklepu internetowego w wyszukiwarce. Pozycjonowanie opiera się na najczęściej wpisywanych frazach kluczowych – bazując na hasłach, najchętniej używanych przez Internautów w sieci. Coraz więcej osób, chcąc wypromować swoją firmę. Decyduje się nie tylko na pozycjonowanie samo w sobie. Które dla wielu przedsiębiorców jest już standardowym działaniem skutecznego marketingu internetowego ale również na pozycjonowanie lokalne. Będące w ostatnim czasie przedmiotem sporego zainteresowania świadomych właścicieli witryn i sklepów www.

Co to jest pozycjonowanie lokalne?

Jak wskazuje sama nazwa pozycjonowania – jego lokalna wersja skupiona jest na konkretnym położeniu geograficznym. Na pozycjonowanie lokalne decydują się przede wszystkim te osoby, których strona internetowa dotyczy usług. Jednak nie są to jedyni korzystający z lokalnego SEO. Pozycjonowanie lokalne jest więc szeregiem działań, wspierających widoczność firmy w określonej lokalizacji. Co za tym idzie – chcących przyciągnąć Odbiorcę / Klienta tu i teraz. Dla przykładu – osoba, przebywająca w Krakowie, chcąca skorzystać z usług salonu fryzjerskiego, z dużym prawdopodobieństwem wpisze w wyszukiwarkę frazę „fryzjer Kraków”, „salon frzyjerski Kraków”, „strzyżenie Kraków” – i tym podobne.

Dlaczego?

Ponieważ wie, że wpisując wyłącznie hasło „fryzjer”, a nawet – bardziej precyzyjnie – „fryzjer damski” czy „strzyżenie damskie”, otrzyma wyniki w postaci salonów fryzjerskich w całej Polsce.

Przedsiębiorcy, chcący docierać lokalnie do jak największej ilości osób zainteresowanych powinni nie tylko skupić się na odpowiednim ustawieniu lokalizacji Google swojej firmy, ale również na pozycjonowaniu lokalnym. Które w praktyce oznacza znacznie szerszy zakres działań niż dopieszczenie wizytówki. Co ciekawe, dla przedsiębiorców z większych miast pozycjonowanie lokalne oznaczać będzie też użycie fraz z nazwami konkretnych dzielnic. Na przykład „restauracja Saska Kępa”, „sklep zoologiczny Mokotów”, „hybrydy na Żoliborzu”.

Pozycjonowanie lokalne strony

Pozycjonowanie lokalne nie bez powodu cieszy się tak dużą popularnością. To właśnie hasła z użyciem konkretnych miast i dzielnic są najczęściej wpisywanymi frazami przez osoby, przebywające w podróży.

Co to oznacza w praktyce?

Turysta, który będzie przebywał w Warszawie przez kolejny tydzień, nie wpisze na telefonie, laptopie czy tablecie fraz takich jak „kocia kawiarnia”, „ogród botaniczny” czy „pływalnia”. Chętnie użyje za to każdej z nich z dopiskiem „Warszawa” (tak, aby rzeczywiście móc odwiedzić konkretne miejsce podczas swojego pobytu). Jak pokazuje przykład turysty – ogromna część wpisywanych w wyszukiwarkę fraz kończy się rzeczywistym skorzystaniem z danej usługi lokalnej. Co więcej, osoby poszukujące projektanta wnętrz, rzeczoznawcy, notariusza czy adwokata – również chętniej skorzystają z usług osób i firm, zlokalizowanych w ich miejscowości. Nawet dzielnicy. Wiąże się to oczywiście z wizją dodatkowych kosztów. Osoba z Krakowa znacznie chętniej skorzysta z pomocy psychologa w swoim mieście. Aniżeli tam, gdzie będzie musiała dojechać w tym celu (a co za tym idzie – ponieść koszta benzyny czy biletu kolejowego).

Lokalne seo

Przedsiębiorcy, chcący efektywnie pozycjonować się lokalnie – mogą skorzystać ze wsparcia profesjonalnych agencji marketingowych. Które poprowadzą je przez złożony proces pozycjonowania od A do Z. Ci z nas, którzy chcą spróbować lokalnego SEO na własną rękę – z całą pewnością powinni mieć świadomość, że – w wielu przypadkach – podstawowa wiedza nie wystarczy. Sam proces pozycjonowania wymaga wielu lat wprawy i doświadczenia. Pierwszą, jedną z najważniejszych kwestii właściwego wdrożenia lokalnego pozycjonowania biznesu jest założenie profilu Google Moja Firma. Przyczyni się do zwiększenia ruchu w witrynie, a co za tym idzie – do skuteczniejszego pozyskiwania Klientów. Choć to właśnie Google Moja Firma Stanowi podstawę lokalnego SEO – nie wszyscy pamiętają o tym działaniu. Założenie profilu w Google Moja Firma jest całkowicie bezpłatne i intuicyjne. Z założeniem profilu na Google Moja Firma wiąże się dodanie firmy do Google Maps. Więc określenie dokładnej lokalizacji siedziby firmy.

Lokalne pozycjonowanie stron

Jednak założenie konta w Google Moja Firma to dopiero początek działań związanych z lokalnym pozycjonowaniem. Kolejnym etapem będzie zebranie wiarygodnych, rzetelnych opinii od swoich Klientów. Jak pokazuje doświadczenie wielu przedsiębiorców – nawet zadowoleni, w pełni usatysfakcjonowani Klienci, nie zawsze chętnie dzielą się swoją opinią. Jak przekonać Klientów do wyrażenia swojego zdania w zakładce „opinie” w wizytówce firmy? Stosując różnego rodzaju tricki. Między innymi symboliczny rabat na skorzystanie z usług czy zakup produktu. Także wyjątkowy mailing z prośbą o wystawienie opinii.

W którym podkreślisz jak ważnym Klientem jest dla Ciebie i Twojej firmy Odbiorca wiadomości. Niezależnie od tego jakim sposobem uda Ci się uzyskać opinie o swojej firmie – Google bierze je mocno pod uwagę. Co oznacza, że im więcej wiarygodny opinii uzyskasz, tym bardziej wzrośnie Twoja pozycja w wyszukiwarce. Więcej osób finalnie zdecyduje się na zakup Twojego produktu bądź skorzystanie z usługi!

Pozycjonowanie lokalne seo

Dokładne uzupełnienie informacji w profilu Google Moja Firma to ważny krok na drodze skutecznego pozycjonowania lokalnego. Aby zrobić to dobrze należy wziąć pod uwagę przede wszystkim dwa aspekty. Pierwszy z nich to sprawdzenie czy aby na pewno informacje zawarte w Google Moja Firma pokrywają się z tymi, które zostały przedstawione na stronie internetowej firmy. Drugi czy krótki opis działania przedsiębiorstwa zawiera frazy z udziałem miasta, a nawet dzielnic, na terenie których działamy. Co ważne, hasła złożone z typu usługi i miasta, nie powinny powtarzać się wiele razy w opisie. Wystarczy jedna lub dwie frazy, aby całość można było uznać za odpowiednio dopieszczoną. W przypadku, gdy przedsiębiorca zauważy rozbieżności co do informacji podanych w witrynie firmy oraz Google Moja Firma. (na przykład dwa różne numery kontaktowe) – powinien niezwłocznie ujednolicić treści

Pozycjonowanie regionalne

Pozycjonowanie lokalne – podobnie jak pozycjonowanie samo w sobie – to proces, na którego efekty należy czekać nawet kilka miesięcy. Kiedy jednak uzyska się już zadowalającą pozycję w wyszukiwarce – włożona w content i optymalizację praca zacznie przynosić konkretne rezultaty. Aby pozycjonowanie lokalne odbywało się jeszcze skuteczniej – warto raz na jakiś czas urozmaicać treści w Google. Dzięki Google My Business działającemu w podobny sposób do Facebooka czy Twittera, przedsiębiorca może informować osoby zainteresowane o kwestiach, związanych z działalnością firmy. Aby wpisy przynosiły maksymalne efekty – należy „naszpikować” je frazami z miastem, na terenie którego działamy oraz hasłami, określającymi profil działania. Jak to wygląda w praktyce? Salon frzyjerski w Poznaniu, wprowadzający nową usługę na przykład koloryzację na bazie naturalnych farb do włosów. Powinien poinformować o niej Użytkowników sieci. Tak, aby przynajmniej kilka razy użyć fraz „salon fryzjerki w Poznaniu”, „fryzjer Poznań”, „naturalna koloryzacja Poznań” i tym podobnych. Ważne, by mimo stosowania bazujących na regionalnym pozycjonowaniu haseł nie zatracić interesującego contentu. A więc ciekawych, skłaniających do zatrzymania się nad stroną treści. W przygotowaniu odpowiednich tekstów – również do Google My Business – może pomóc agencja marketingowa, współpracująca z profesjonalnymi copywriterami.

Pozycjonowanie lokalne Google

Lokalne SEO nazywane również pozycjonowaniem regionalnym nie może odbywać się bez konfiguracji elementów takich jak nagłówki, metaopisy oraz sprawdzenia szybkości ładowania się strony. Czy tak zwanych „call to action”. Nie da się ukryć, że pozycjonowanie lokalne to proces wymagający poświęcenia mu sporej ilości czasu. Dlatego tak wielu świadomych znaczenia marketingu internetowego przedsiębiorców, decyduje się na skorzystanie z pomocy profesjonalistów. Dzięki wsparciu nowoczesnych agencji marketingowych, firma chcąca pozycjonować się regionalnie, nie musi martwić się nie tylko o rozpoczęcie pozycjonowania. Ale również o nadzór jego działania oraz monitorowanie wyników. Niezależnie od tego jaką decyzję podejmie przedsiębiorca – warto przygotować stronę także pod urządzenia mobilne, takie jak telefony oraz tablety.

Pozycjonowanie biznesu lokalnego

Dodanie na stronę unikalnych grafik, zdjęć czy filmików na przykład związanych z określoną lokalizacją biznesu nie tylko tworzy udany UX. A więc User Experience (z angielskiego „Doświadczenie Użytkownika”), ale realnie przekłada się na korzystanie z usług oraz produktów pozycjonującego się lokalnie biznesu. Podobnie jak linkbuilding – który w przypadku lokalnego SEO również powinien być maksymalnie lokalny (ewentualnie branżowy). Równie istotnym czynnikiem właściwego pozycjonowania lokalnego będzie skrupulatna analiza działania konkurencji. Która w dzisiejszych, dynamicznie zmieniających się czasach, wcale nie pozostaje w tyle. Jeśli do tej pory Twoja firma pozycjonowała się ogólnopolsko, warto zgłębić wiedzę na temat lokalnego SEO. Oraz zastanowić się czy poszerzenie działań marketingowych o pozycjonowanie regionalne nie jest jednym z tych kroków, które warto zrobić w 2023 roku.

Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne – biorąc pod uwagę inne, znacznie droższe działania marketingu internetowego – nie należy do ogromnych kosztów. Widełki lokalnego SEO, w zależności od wielu czynników (między innymi doświadczenia i dotychczasowych realizacji agencji) waha się od 700 do 1400 zł netto miesięcznie. Oczywiście decydując się na pozycjonowanie lokalne na własną rękę oszczędzamy pieniądze. Jednak stajemy przed koniecznością poświęcenia kilku, a nawet kilkunastu godzin na wdrożenie pozycjonowania. Następne tygodnie na monitorowanie i wyciąganie wniosków. Na szczęście część nowoczesnych, profesjonalnych agencji oferuje korzystne dla budżetu pakiety, obejmujące w określonej cenie szereg istotnych dla marketingu firm działań, wśród których znajduje się lokalne SEO. Niewykluczone, że klient, współpracujący z daną agencją przez dłuższy czas, będzie mógł uzyskać atrakcyjne zniżki na zakup kolejnych, potrzebnych przedsiębiorstwu usług.

Pozycjonowanie lokalne stron internetowych

Czy pozycjonowanie lokalne stron i sklepów internetowych ma sens? Tak – jeśli zostanie wykonane w sposób prawidłowy! Google i wszystkie pokrewne wyszukiwarce aplikacje bardzo często zapamiętują poczynione kroki. Niezależnie od tego czy zostały one skonfigurowane dobrze, czy źle. W przypadku niewłaściwych działań ich cofnięcie albo zniwelowanie może być problematyczne. Dlatego tak ważne jest, aby pozycjonowaniem stron (również lokalnym) zajmowały się wyłącznie doświadczone i kompetentne osoby. Lokalne SEO już dziś jest doceniane przez spore grono Klientów chcących promować swoją firmę w mieście, w którym działają oraz docierać do osób „po sąsiedzku”.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Strona korzysta z plików cookies Zobacz

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close