Pozycjonowanie stron, sklepów internetowych – jak pozycjonować i dlaczego jest ono takie ważne?


Pozycjonowanie stron, sklepów internetowych, pozycjonowanie stron Warszawa – jak pozycjonować i dlaczego jest ono takie ważne?

W dzisiejszym, prężnie rozwijającym się świecie marketingu internetowego samo założenie strony czy sklepu w sieci – nie wystarczy. Aby wyróżnić się na tle konkurencji potrzeba nie tylko posiadania wyjątkowego produktu czy usługi, ale również właściwego wypromowania się tam, gdzie w zasadzie wszyscy są dziś obecni – w Internecie. Coraz częściej możemy usłyszeć o tak zwanym „pozycjonowaniu” stron i sklepów internetowych, które ma na celu zwiększenie ruchu organicznego w witrynie.

bezplatna konsultacja pozycjonowanie stron

Co to oznacza w praktyce?

Im skuteczniej pozycjonowana jest strona czy sklep tym wyższe miejsce w wyszukiwarce osiąga, a co za tym idzie – użytkownicy Internetu łatwiej do niej trafiają. Pozycjonowanie stron w dużej mierze opiera się na jej optymalizacji – związanej między innymi z doborem odpowiednich fraz kluczowych. To właśnie dzięki frazom, a więc hasłom, wpisywanym najczęściej przez osoby korzystające z sieci witryna osiąga pożądaną pozycję. Co przekłada się na zwiększenie ilości wizyt na niej i – finalnie – na poprawę sprzedaży oferowanych na stronie towarów czy usług.

Pozycjonowanie stron – co warto wiedzieć?

Pozycjonowanie stron nazywane również „SEO” (z angielskiego „Search Engine Optimization) – to innymi słowy szereg działań, mających na celu osiągnięcie możliwie najwyższej pozycji strony czy sklepu internetowego w wyszukiwarce (tuż pod stronami sponsorowanymi). Jako złożony proces – wymaga czasu, a najczęściej pierwsze efekty możemy zaobserwować po upływie 6-8 miesięcy od wdrożenia konkretnych kroków.

Aby właściwie wypozycjonować stronę należy odpowiednio się do tego przygotować. Między innymi poprzez analizę konkurencji w Internecie, audyt, a więc swego rodzaju ocenę witryny, która ma być pozycjonowana. Dobór słów kluczowych oraz stworzenie contentu, czyli treści wypełniających sklep lub stronę. Co ciekawe – część chcących wypozycjonować witrynę przedsiębiorców, w pełni świadomie pomija jej audyt (uważając go za zbędny wydatek). Nic bardziej mylnego! To właśnie audyt, a więc analiza strony, wyszczególnienie jej pól do rozwoju oraz zaproponowanie działań przez osoby z zewnątrz stanowi pierwszy, podstawowy krok do skutecznego pozycjonowania, Co za tym idzie docierania do większej ilości odbiorców.

Pozycjonowanie sklepu internetowego – dla kogo?

Czy pozycjonowanie sklepu internetowego może odbywać się na podobnej zasadzie co pozycjonowanie strony?

Tak różnica polega między innymi na tym, że słowa kluczowe uwzględniamy w opisach kategorii produktowych i samych w sobie produktów. Nie w zakładkach (jak ma to miejsce na stronie). Pozycjonowanie sklepu internetowego powinni rozważyć ci przedsiębiorcy, którzy mimo dobrej jakości „chwytliwego” towaru oraz nieprzesadzonych cen zmagają się z problemem niewielkiej sprzedaży.

Nierzadko kłopot ten wynika z faktu, że sklep przegrywa z konkurencją w sieci a więc w miejscu, gdzie coraz częściej i chętniej odbywają się nasze zakupy. Uzyskując odpowiednio wysoką pozycję stajemy się znacznie bardziej widoczni. Co przekłada się na zwiększenie prawdopodobieństwa, że to właśnie nasz sklep klient wybierze na swoje zakupy. Warto wziąć pod uwagę, że nawet najlepiej wykonana witryna czy sklep – „stłamszony” przez znającą trendy marketingu internetowego konkurencję nie wybije się na jej tle. Pozostając „schowanym” w cieniu tych miejsc, które pozycjonowanie zaczęły dużo wcześniej przed nami.

Samodzielne pozycjonowanie stron – czy warto?

Chociaż pozycjonowanie stron naturalnie wiąże się z kosztami – warto potraktować je jak inwestycję, mającą na celu zwiększenie zysków. Bez wątpienia to właśnie pozycjonowanie stron, wykonane przez profesjonalną, sprawdzoną agencję marketingową, jest jednym z najważniejszych kroków, jakie warto wykonać po to, by już za kilka miesięcy móc cieszyć się satysfakcjonującymi rezultatami. Co ważne, pozycjonowania stron można dokonać samodzielnie – bazując na podstawowych informacjach, które można znaleźć chociażby w sieci.

Nie pozostawia jednak wątpliwości fakt, że to właśnie pozycjonowanie, odbywające się pod okiem doświadczonych specjalistów od SEO przynosi najlepsze rezultaty. Co więcej, osoba decydująca się na skorzystanie z usług agencji może liczyć na bieżące monitorowanie efektów. W razie potrzeby wprowadzanie zmian w całym procesie.

Pozycjonowanie stron Google a pozycja w wyszukiwarce

Jak działa pozycjonowanie w praktyce? Osoba, prowadząca mobilne usługi fryzjerskie na terenie Warszawy, aby być jak najbardziej widoczną w Internecie, powinna skupić się na używaniu fraz takich jak „fryzjer mobilny Warszawa”, „fryzjerstwo mobilne Warszawa”, „upięcia okolicznościowe z dojazdem Warszawa”. Błędem w tej sytuacji byłoby skupianie się wokół haseł takich jak „salon fryzjerski” czy po prostu „fryzjer”, „fryzjerstwo”.

Dlaczego?

Osoba bądź firma, chcąca działać na terenie konkretnego miasta czy województwa nie używając w słowach kluczowych nazw miejscowości może nie trafiać do właściwej grupy docelowej. Użycie ogólnego hasła „fryzjer” w tej sytuacji również nie przyniesie efektów. Klient, chcąc skorzystać z usług mobilnych, zapewne wpisze w wyszukiwarkę frazę „dojazd” lub „dojazd do Klienta”.

Tworząc content – a więc treści wypełniające witrynę – warto zastanowić się co potencjalny Klient będzie wpisywał w wyszukiwarkę Google. Im prościej, bardziej precyzyjnie i konkretnie – tym lepiej!

Jak pozycjonować stronę w Google za darmo?

Osoby, które nie posiadają budżetu na działania związane z pozycjonowaniem witryny – mogą poczynić kroki, niewymagające żadnego budżetu. Mowa oczywiście o pracy z kodem HTML. Między innymi na usprawnieniu wczytywania się strony (które również odgrywa ważną rolę w pozycjonowaniu w Internecie!). Jeśli nie posiadamy dostatecznej wiedzy informatycznej, a mimo to nie chcemy pozostać bierni możemy „naszpikować” stronę czy sklep internetowy treściami bogatymi w słowa kluczowe. Czyli stworzyć przemyślany i interesujący dla Odbiorcy content.

Bezpłatne pozycjonowanie stron Warszawa w Google obejmuje także prowadzenie bloga eksperckiego – warto, by wpisy pojawiały się na nim możliwie regularne. Mówiąc o bezpłatnym pozycjonowaniu nie można pominąć tematu link-buildingu, czyli zdobywania linków z innych witryn do własnej. Oczywistym jest, że najlepsze rezultaty przynosi korzystanie z zarówno płatnego jak i darmowego pozycjonowania stron. Natomiast jeśli nasz budżet na to nie pozwala, nie warto rezygnować z pozycjonowania całkowicie i spróbować tych działań, które nie wymagają ponoszenia kosztów.

Pozycjonowanie stron SEO

Jakie błędy najczęściej popełniają osoby, decydujące się na pozycjonowanie stron? Przede wszystkim – niecierpliwią się. Nie da się ukryć, że SEO to czasochłonny proces, a rezygnacja z działań po kilku miesiącach, podczas których nie zawsze widzi się efekty – sprawia, że ewentualne ponowne pozycjonowanie trzeba będzie zacząć od zera.

Warto dać sobie czas – algorytmy Google naprawdę go potrzebują! Przyspieszanie procesu – niestety – może przynieść zupełnie odwrotne efekty. Pamiętajmy, że pozycjonowanie nie jest sprintem, a maratonem – a optymalne rezultaty zobaczymy najszybciej po 6 miesiącach intensywnej pracy. Co więcej, nie warto zapominać o pozycjonowaniu strony czy sklepu internetowego w Google. Szczególnie wtedy, gdy działamy w biznesie również lokalnie. Stworzenie zoptymalizowanej, zachęcającej wizytówki w Google to ważny choć często pomijany krok (szczególnie przez tych przedsiębiorców, którzy decydują się na samodzielne wdrożenie procesu pozycjonowania).

Równie istotna co cierpliwość i wizytówka jest regularna analiza efektów. Nie bez powodu osobom, chcącym pozycjonować witrynę skutecznie i (przede wszystkim!) poprawnie – zaleca się skorzystanie ze wsparcia profesjonalnych agencji. Specjaliści na każdym kolejnym etapie procesu monitorują przebieg działań, na który zaangażowani w rozwój biznesu przedsiębiorcy bardzo często nie mają czasu w ciągu dnia pracy.

Pozycjonowanie stron Warszawa – z czyich usług warto skorzystać?

Pozycjonowanie stron obejmuje szereg działań. Dobrze, by agencja, z którą decydujemy się na współpracę, posiadała w swoim zespole zarówno specjalistów od SEO, tworzenia contentu (copywriterów, grafików). Analityków oraz informatyków, a także marketingowców. Wybierając agencję warto zwrócić uwagę na jej obszar działania. Choć coraz więcej miejsc świadczy usługi kompleksowo, część agencji może nie podjąć się pozycjonowania w takim zakresie, jakiego byśmy oczekiwali. Interesującą zachętą do skorzystania z usług bywa bezpłatny audyt. Zanim jednak zdecydujemy się na to konkretne miejsce, warto zastanowić się czy jego koszt nie został wliczony w inne działania.

Pytanie, które bardzo często zadają sobie przedsiębiorcy, dotyczy najczęściej tego, czy posiadając firmę w Opolu. Mogą z powodzeniem korzystać z usług agencji marketingowej z Warszawy. Oczywiście – nie ma konieczności współpracy z agencją, której siedziba mieści się w naszym mieście. To właśnie w Warszawie znajdują się najważniejsze, najprężniej działające agencje. Systematycznie poszerzające swoje działania na mniejsze miasta – takie jak między innymi Radom. Co ważne, rozpoczynając współpracę z profesjonalną agencją – dbajmy o to, aby w umowie zawarte zostały wszystkie te aspekty, które interesują nas w procesie promowania marki. Tylko profesjonalne, sprawdzone agencje, mogące pochwalić się gronem zadowolonych Klientów. Mogą zapewnić nam optymalny rezultat, a co za tym idzie – realny zysk w biznesie.

Czy pozycjonowanie ma więc sens?

Tak – jeśli podejdziemy do niego bez pośpiechu i „z głową”. Powierzenie SEO firmie, która ma na koncie realizacje dla wielu firm to nie tylko oszczędność czasu i energii. Również pieniędzy, które przeznaczylibyśmy na naprawienie szkód w witrynie, powstałych na skutek z niewłaściwymi osobami. Podobnie sytuacja ma się w przypadku szkolenia konkretnego specjalisty z zespołu na stanowisko osoby odpowiedzialnej za SEO. Dlaczego nie jest to dobry pomysł? Ponieważ specjaliści, pozycjonujący witryny i sklepy internetowe od lat, bazują na wiedzy zdobytej poprzez liczne doświadczenia oraz spotkania z Klientami. Warto mieć na uwadze, że dobrze zrobione pozycjonowanie choć może stanowić spory koszt dla przedsiębiorcy – zwróci się z nawiązką po upływie kilku lat działania wysoko pozycjonującej się w wyszukiwarce strony.

Zajmuję się projektowaniem stron, sklepów oraz pozycjonowaniem. Jeżeli chcesz napisz do mnie, zadzwoń wypozycjonuję Twoją stronę, sklep na wysokie pozycje wyszukiwarkach.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Strona korzysta z plików cookies Zobacz

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close