Reklama na Instagramie – jak zacząć?


KLIKNIJ ODBIERZ KONSULTACJE

Reklama na Instagramie, Co jest tak wyjątkowego w Instagramie, że codziennie przyciąga do siebie rzeszę użytkowników? Atrakcyjne grafiki, inspirujące zdjęcia, możliwość dzielenia się codziennością za pomocą reelsów, a może nowoczesność przekazu? Jedno jest pewne – to bazujące na fotografiach narzędzie kreowania wizerunku – coraz to chętniej wykorzystywane jest przez przedsiębiorczość, aby zbudować i utrzymać pozytywny obraz marki.

Dzięki możliwości dodawania różnorodnych treści – a co za tym idzie pokazania biznesu „od kuchni” – wielu właścicieli małych i dużych firm decyduje się nie tylko na założenie konta na Instagramie, ale również stworzenia kampanii reklamowych. Cel? Przyciągnięcie jak największej liczby followersów – potencjalnie zainteresowanych zakupem produktu bądź usługi. Jak zacząć z instagramową reklamą? Podpowiadamy!

Reklamy na instagramie koszt, Jak wypromować Instagram za darmo oraz płatnie. Poznaj tajemnice promowania profilu na Instagramie.

Wydawać by się mogło, że receptą na sukces jest stworzenie interesującego contentu i skrupulatne, rzetelne utrzymywanie go na swoim Instagramie. Czy jednak to wystarczy, aby zdobyć zainteresowanie followersów?

Jeśli jesteś początkującym przedsiębiorcą i być może aktualnie nie zamierzasz przeznaczać środków z firmowego budżetu na działania marketingowe – możesz wypromować Instagram bezpłatnie. Zwróć uwagę jednak na fakt, że bez choćby najmniejszej inwestycji – zajmie Ci to znacznie więcej czasu i pochłonie większe ilości energii niż w przypadku, gdy przeznaczysz środki na reklamę.

Koszt reklamy na Instagramie nie musi wiązać się w wielkimi wyrzeczeniami – wszystko zależy od kilku czynników, które przybliżę Ci dalej. To właśnie one będą mieć wpływ na finalny koszt Twojej reklamy.

Tak czy inaczej – prowadząc biznesowe konto na Instagramie, reklama (płatna bądź nie) jest niezbędnym jego elementem, pozwalającym nie tylko na zbudowanie lojalnej społeczności i relacji z marką, ale również na zwiększenie widoczności Twojej witryny / sklepu internetowego w sieci.

Reklama na Instagramie, Jak zacząć działać na IG by tworzyć reklamy?

Odpowiedź jest prosta – założyć konto. To pierwszy i niezbędny krok do tego, by w ogóle ruszyć z reklamą na Instagramie.

Założone konto firmy / marki warto uzupełnić podstawowymi informacjami – takimi jak nazwa marki, kontakt, lokalizacja, krótki opis działalności. Dla zwiększenia zainteresowania – możesz dodać inspirujący cytat, sentencję, myśl, którą kierujesz się w codziennej pracy. Jesteś producentem ubrań dla kobiet plus size i przy okazji sam/a nosisz tego typu rzeczy?

Napisz o tym w „bio”! A może tworzysz unikatowe czekoladki na różne okazje? Wzmianka „od serca” może okazać się strzałem w dziesiątkę! Kreując konto na Instagramie miej na uwadze, że jest to narzędzie w dużej mierze oparte na kreatywności użytkowników – i takich ludzi też przyciąga. Nie bój się ciekawych kolorów, odważnych form, otwartości w przekazie. Na tak zbudowanym koncie możesz zacząć skuteczne działania reklamowe.

Reklama na Instagramie

Być może część z Was zastanawia się dlaczego warto promować Instagram. Powód jest prosty – dla zasięgów. Biznesowo rzecz ujmując – zasięgi zwiększają zainteresowanie produktem bądź usługą, którą oferujesz, a co za tym idzie – klienci częściej decydują się na zakup.

Tworzenie reklam w aplikacji Instagram przyniesie zarówno doraźne, jak i długofalowe korzyści – o ile zrobisz to z głową. Według określonych zasad. Nieprzemyślane działania, bazujące na budowaniu wizerunku marki za pomocą intuicyjnych, niesprawdzonych kroków – mogą jedynie zmarnować Twój czas i pieniądze. Reklama na Instagramie może przybierać różne formy.

Zdjęcia z opisem, tak zwanych „kolekcji”, a więc sekwencji spójnych zdjęć bądź grafik. Rolek – które są stosunkowo nowym pomysłem na IG. Filmików czy stories, na których Ty lub Twoi pracownicy możecie opowiadać o tym, co tworzycie. Z funkcji „story” chętnie korzystają również influencerzy, pokazując reklamowany produkt podczas codziennego użytkowania. Jedno jest pewne – Instagram, jako jedno z nielicznych narzędzi w obrębie social mediów, daje tak szerokie możliwości tworzenia contentu!

Promowanie Instagrama – cena

Reklama instagram koszt. Jeśli poważnie myślisz nad promowaniem IG firmy w sposób płatny – na pewno zastanawia Cię cena tego przedsięwzięcia. Koszt reklamy na Instagramie opiera się dokładnie na tych samych zasadach co reklama na równie popularnym medium – Facebooku.

Co to oznacza?

Ponosisz koszt w zależności od wyświetleń reklamy – tak zwany „CPM”, z angielskiego „cost per mille”. Im więcej wyświetleń zdobędzie Twoja reklama, im więcej użytkowników przyciągnie i im większy „ruch” wygeneruje – tym więcej za nią zapłacisz. Jedno kliknięcie to najczęściej koszt od kilku do kilkudziesięciu groszy – a za jego sprawą zyskujesz realną szansę pozyskania stałego klienta. Reklamę na Instagramie warto potraktować się więc jak inwestycję!

Zanim jednak uruchomiesz reklamę na IG – przygotuj ją pod kątem graficznym i merytorycznym oraz precyzyjnie dobierz grupę docelową, a więc odbiorców, do których chcesz trafić z produktem bądź usługą.

Obserwuj i działaj

Ciekawe i przemyślane formy reklamy na Instagramie można zaczerpnąć od wielu marek, które wdrożyły tego typu działania już jakiś czas temu.

Zainspirowanie się markami, które robią to dobrze pozwoli Ci na skuteczne działania, a nie – błądzenie „po omacku”. Jedną z uniwersalnych odpowiedzi na pytanie „jak stworzyć wartościową reklamę na IG?” jest właśnie… wartość. Potraktuj to jako słowo klucz – im więcej wartości dajesz swoim Odbiorcom, tym większe prawdopodobieństwo, że do Ciebie wrócą.

Co ciekawe, wartością może być sam produkt czy usługa. Sprzedajesz ubrania dla psów?

Całe mnóstwo osób właśnie teraz ich poszukuje! Tworzysz naturalne, ekologiczne kosmetyki w domowej pracowni? Powiedz o tym światu za pośrednictwem Instagrama – rzesza kobiet ma już dość chemicznych składów!

Mechanizm działania jest prosty – mając wartościowy, a więc jakościowy produkt bądź usługę w swojej ofercie – oferujesz klientom konkretną wartość. Jeśli dodamy do niej atrakcyjny przekaz merytoryczny i wizualny – mamy wszystko co potrzebne, do wzbudzenia zainteresowania!

Reasumując – koszt reklamy na Instagramie nie musi być duży!

Twórz content, repostuj, obierz konkretną niszę, do której chcesz trafić, postaw na jakość przekazu i dodawanych treści – i ciesz się efektami reklamy na IG oraz… nowymi klientami! Co ciekawe, posiadając biznesowego Facebooka – możesz działać pod kątem reklamy IG! Udostępniaj ją w swoich social mediach – by trafić do jeszcze większego grona zainteresowanych! Trzymamy kciuki!

KLIKNIJ ODBIERZ KONSULTACJE


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Strona korzysta z plików cookies Zobacz

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close